کد خبر: ۵۲۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 20 November 2017

سیمع‌الله حسینی مکارم، امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رویکرد اصلى شهردارى در دوره جدید، شفافیت و انضباط مالى و همچنین دسترسى آزاد مردم به معاملات شهردارى است.مردم باید بدانند هزینه های شهر در کجا و چگونه هزینه میشود؟شهردارى اتاق شیشه‌ای می‌شود تا مردم بدانند چه اتفاقى در شهردارى رخ مو دهد.

وی ادامه داد:امسال استخدام های زیادی در شهرداری داشتیم و افزایش حقوق نیز داشته‌ایم. حقوق کارمندانمان را کم‌نکرده‌ایم و تا پایان ما حتما واریز می‌کنیم. اما به دلیل رکود در حوزه ساخت و ساز و پرشدن ظرفیت طرح جامع و تفصیلی نمی‌توان از حوزه شهرسازی هم درآمد داشت.

او با اشاره به اینکه سرمایه های بزرگ شهر فروخته شده است، ادامه داد: با کاهش هزینه و افزایش درآمد پایدار می‌توان گام مهمی در راستای حل مشکلات مالی برداشت مثلا  در ایام محرم سال قبل ٥ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود اما٥٠ میلیارد تومان هزینه کردند اما امسال کمتر از بودجه مصوب هزینه شد.

مکارم تاکید کرد: بعد از صدور بخشنامه ضدفساد شهردار ١٢٣٢ هولوگرام به ارزش ٧٢٠ میلیارد تومان بررسی کردیم.۸٦٦ هولوگرام به ارزش ٣٥٩ میلیارد تومان تایید شد.٣٢٢ هولوگرام مستندات کافی نداشتند و ٣٤ هولوگرام نیز باطل شد چراکه برخلاف ضوابط صادر شده بود.

ایجاد خزانه واحد در شهرداری

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت‌های کارگزاری از فلسفه تشکیلاشان دور شده‌اند، گفت: شرکت های کارگزار ادعا دارند که ٦٠٠ میلیارد تومان از شهرداری بدهی دارند و ٧٢٠ میلیارد تومان نیز هولوگرام صادر شده است پس باید اعلام کنم تاکنون ١٣٢٠ میلیارد تومان پیش خور شده است.تا پایان سال خزانه واحد و جامع در شهرداری تهران ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری قبل متعهد به اجرای برنامه براساس بودجه مصوب  نبوده است  که یکی از دلایل عمده بزرگ ایجاد این حجم بدهی است.صدور بخشنامه بر درآمدهای تاثیر منفی گذاشته است اما شهر را شفاف اداره می‌کنیم، از محل هولوگرام مبلغ واریزی زیادی به حساب شهرداری مرکز واریز شده است بخصوص از منطقه یک تا شش.ما تحت هیچ شرایطی برای پرداخت حقوق تسهیلات نگرفتیم.

هرتهرانی دومیلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد

وی ادامه داد: تاپایان سال در راستای شفافیت مالی، قراردادهای بیش از یک میلیارد بروی سامانه قراردادها قرار میگیرد. من هم مانند شما در مورد هزینه های فاقد شهرداری در زمان احمدی نژاد شنیده ام اما هنوز برای بررسی وارد نشده ایم. هنوز بررسی برای هزینه های فاقد دوران قالیباف انجام نشده است.

مکارم گفت: بیش از ١٣ هزار نفر در شهرداری در سال جاری جذب شدند و جالب است بدانید که وزارت ورزش و جوانان در کل کشور٧ هزار نیرو دارد، وزارت صنعت ٣٥٠٠ نیرو دارد اما در شهرداری در چندماه ١٣ هزار نفر اضافه شدند که باید به انها حقوق دهیم!

او با بیان اینکه ١۸ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها داریم که سالانه ٧ هزار بابت سود تسهیلات پرداخت می‌کنیم، اضافه کرد: شهرداری برای هرنفر ٢میلیون خدمات ارائه میکند اما هر خانواده سه و نیم نفره تنها ٣٥٠ هزار تومان به شهرداری در قالب عوارض و... پرداخت می‌کند و تناسبی در این زمینه نیست.

معاون شهردار تهران همچنین گفت که واگذاری فروشگاه شهروند و مجموعه شهرآفتاب به بانک شهر منتفی شد. اما وظیفه شهرداری، فروشگاه داری و رقابت با مجموعه های خصوصی نیست.ما فاکتور پیمانکاران را راستی آزمایی نمی کنیم.

ورود سازمان بازرسی به قرارداد معاون سابق قالیباف

معاون شهردار تهران اضافه کرد: شهرداری قبل ادعا دارد که دولت باید١٤ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهداما باید بگویم که در ٨ هزار میلیارد تومان دولت مجاز بوده است نه مکلف. بدهی الزام آور دولت به شهرداری ٥٧٠٠ میلیارد تومان است!دولت در مورد پرداخت بدهی های قبلی قولی نداده اما قول داده در مورد پرداخت بدهی های امسال، اقدام کند که تاکنون در حوزه جرایم پلیس راهور ٢٤ میلیارد تومان ارائه کرده است.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرده که تا دو هفته آینده بدهی در حوزه یارانه بلیت ها را پرداخت می‌کند. به قرارداد یکی از مسولان سابق شهرداری (عیسی شریفی)، با یک شرکت را سازمان بازرسی شهرداری وارد شده است و با اینکه ٤٧٠ میلیارد تومان پیش پرداخت شده بود اما متوقف مانده است و نتایج ان بزودی اعلام می‌شود.

برچسب ها: شهرداری تهران
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار