به
گزارش «تابناک یزد»احمد پهلوانیان در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی هفته پژوهش و
فناوری استان یزد افزود: در صورت درک اهمیت فعالیتهای رسانه ای در استان
توسط صاحبان صنایع، رسانه های مختلف توانایی فراهم کردن بستر مناسب برای
توسعه استان را دارند.
وی با بیان اینکه پژوهش و تولید علم محور و رسانه
بستر توسعه است تصریح کرد: به نظر می رسد صنعت یزد با رسانه های استان قهر
و با رسانه های خارج از استان مرتبط است.
وی ادامه داد: صنایع در هر
جامعه ای مسئولیت اجتماعی دارند و حمایت از رسانه، فرهنگ و هنر را یکی از
وظایف خود می دانند؛ موضوعی که در استان یزد کمتر مشاهده می شود.
رئیس
دانشگاه یزد و دبیر هفته ملی پژوهش و فناوری در یزد نیز با یادآوری اهمیت
تعامل بین دانشگاه، صنعت و رسانه گفت: باید راهکارهای مناسبی برای
بازاریابی علم و فناوری در استان و کشور اندیشیده شود.
محمدصالح اولیا
افزود: برگزاری نشستهای تخصصی، تجلیل از برگزیدگان فعال در عرصه پژوهش و
نمایشگاه از جمله برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان یزد است.
در
این نشست برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با تاکید بر اهمیت پژوهش در
رشد و توسعه استان و کشور، تعامل بیشتر صاحبان صنایع با رسانه ها را
خواستار شدند و برای پوشش مناسب اخبار هفته پژوهش و فناوری اعلام آمادگی
کردند.
برنامه های هفته پژوهش از چهارم تا دهم آذرماه در استان یزد برگزار می شود.