نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شعر زبانی پویا برای به تصویر کشاندن ارزش هاست و زبان هنر گویاتر از ابزارهای دیگر حقایق را به مخاطب انتقال می دهد.
کد خبر: ۵۲۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد» آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، در پپامی به این جشنواره نوشت: بدون شک امروزه بسیاری از مسائل اجتماعی، فرهنگی، معنوی ، فلسفی و روانی می تواند در قالب هنر بیان شود.
وی ادامه داد: در ادبیات و هنر امروزی این زبان شعر است که علاوه بر بیان عمیق حقایق عالم، احساسات و عواطف را نیز به جوشش وا می دارد و گاه چیزی شبیه به اعجاز می آفریند.
امام جمعه یزد در این پیام یادآور شد: امروز پویاترین زبان برای بیان و تصویر کشاندن ایثار و شهادت رزمندگان جبهه های دفاع مقدس ، یا با احساس ترین سخن در مورد وقایع عاشورا و یا ترغیب کمک رسانی به هموطنان مظلوم مسلمان در اقصی نقاط جهان همان زبان شعر است که از دل دردمند شاعر می تراود و احساس آدمیت انسان را به قله می برد.
ناصری یزدی تصریح کرد: اگر دین و تعهد اخلاقی و اجتماعی نباشد راه شعر به بیراهه ختم می شود و شاعر راه خطا می پیماید و اینجاست که برای هر شعری تعهد قرین است و شعر امروزی شعر تعهد و احساس است.
هفتمین جشنواره شعر بسیج با عنوان قد قامت زخم با حضور 40 شاعر ملی از استان های مختلف ، دوم آذرماه 1396 در شهر یزد برگزار می شود.
این جشنواره در بخش شعرهای کلاسیک ، شعر محاوره ای و ترانه ، ویژه شاعران نوجوان و شعر سپید برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار