کد خبر: ۵۲۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 18 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»دومین گردهمایی کارگروه طراحی دیاگرام‌های شرکت مدیریت شبکه برق ایران با حضور مدیر پشتیبانی بهره‌برداری و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت شبکه برق ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان دیسپاچینگ شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در یزد برگزار شد . «مهدی مقیم‌زاده» مدیر پشتیبانی بهره‌برداری و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به برگزاری جلسات مدیران دیسپاچینگ به‌صورت دوره‌ای پیش از پیک نیاز مصرف هر سال، از تشکیل کارگروه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله طراحی دیاگرام‌ها، برنامه‌ریزی تعمیرات و مطالعات سیستم‌ خبر داد.

وی با بیان این‌که لازم است تعاملات شرکت مدیریت شبکه برق ایران با دیسپاچینگ‌ها به‌عنوان بازوان دیسپاچینگ ملی بیشتر شود، افزود: تشکیل این جلسات برای تبادل تجربیات مناطق و ارائه مباحث کاربردی ضروری است و سال گذشته در این جلسات توانستیم نسخه ثابت دستورالعمل بهره‌برداری در خصوص دیاگرام را ابلاغ و اجرایی کنیم‌.

مقیم‌زاده ضمن تاکید بر به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌های تک‌خطی و انتقال آن به مدیریت شبکه برق ایران، گفت: در دستورالعمل در حال تدوین، باید حداقل یک ماه قبل از برق‌دار کردن تجهیزاتی که برای اولین بار برق‌دار می‌شوند، اطلاعات مربوطه به‌روزرسانی شود تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

«سیدجلال حسینی» مدیر دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با تشریح وضعیت شبکه تحت پوشش دیسپاچینگ ناحیه یزد، تصریح کرد: تعداد پست‌های انتقال و فوق‌توزیع تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای یزد، 63 پست است که 49 پست تحت پوشش برق منطقه‌ای یزد و 14 پست اختصاصی است .

وی با اشاره به پیک نیاز مصرف در سال 96 به میزان 1408 مگاوات در تاریخ 30 خرداد، گفت: دیسپاچینگ در انجام پایش و حفظ پایداری شبکه انتقال و فوق‌توزیع تحت پوشش و برقراری ارتباط آنان با مرکز دیسپاچینگ و پایداری رویت پذیری پست‌ها و دیگر وظایف خود از عملکرد مطلوبی برخوردار است‌.

مدیر دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌ای یزد میزان رؤیت‌پذیری و مخابرات در مرکز دیسپاچینگ یزد برای نیروگاه‌ها 80 درصد، نیروگاه‌های تولید پراکنده 83 درصد و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع دائم را 100 درصد ذکر کرد.

حسینی طول خطوط انتقال و فوق‌توزیع تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای یزد را بیش از سه هزار و 632 کیلومتر عنوان کرد و گفت: میزان شبکه تحت پوشش برق یزد سه هزار و 417 کیلومتر و خطوط انتقال و فوق‌توزیع اختصاصی بیش از 214 کیلومتر است‌.

وی استان یزد را چهار راه تبادل انرژی کشور توصیف و بیان کرد: شبکه برق استان از طریق دو خط 400 کیلوولت و دو خط 230 کیلوولت با استان اصفهان، یک خط 400 کیلوولت با برق خراسان، دو خط 400 کیلوولت و دو خط 132 کیلوولت با برق کرمان و دو خط 230 کیلوولت و دو خط 66 کیلوولت با برق فارس در ارتباط است‌.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار