جون ( Jonko Ozawa) و فومی Fumiaki Nakamura زوج ژاپنی هستند که هنگام سفر گردشگری خود در روستای پالنگان کردستان زمین لرزه را احساس کردند و پس از آن به مناطق آسیب دیده آمده اند تا امداد رسانی کنند.
کد خبر: ۵۲۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 18 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ جون و فومی از روز دوشنبه همزمان با امدادگران ایران وارد مناطق زلزله زده شده و از آن زمان با ماساژ درمانی خستگی پزشکان مستقر در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب را رفع می کنند.
'جون' به ایرنا گفت: همزمان با وقوع زمین لرزه در روستای گردشگری پالنگان کردستان بسر برده اند و در محل اقامت خود تکان خوردن زمین را احساس کردند. وی ادامه داد: پس از این حادثه تصمیم گرفتند سفر خود را به مقصد مناطق زلزله زده تغییر دهند.
 
 
امدادرسانی زوج ژاپنی در مناطق زلزله زده کرمانشاه +عکس 
 
به گفته وی، این زوج ماساژور بوده و اکنون در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب حاضر شده و در چادر هلال احمر اقدام به ماساژ درمانی پزشکان مستقر در این منطقه می کنند. جون ادامه داد: 31 سال دارد و شوهرش نیز 41 ساله است که پس از انتشار اخبار حادثه اقوام مان نیز نگران حال ما بودند.
 
او با بیان اینکه 40 روز از حضورشان در ایران سپری می شود، افزود: تاکنون جاذبه های گزدشگری ایران در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، هرمزگان، بندر ترکمن، یزد و کرمان را دیده اند. روز گذشته نیز یک گروه 6 نفره پزشکی و امدادی انجمن مردم نهاد Humedica آلمان وارد شهرستان سرپل ذهاب شد.
 
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 زخمی داشته است. این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است. به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار