کد خبر: ۵۲۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 18 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به این‌ که باید علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی از کودکی ایجاد شود، یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب را خواندن آثار کودکانه مناسب توسط خانواده‌ها برای فرزندانشان ذکر کرد.

«رقیه دوست‌فاطمی‌ها»  ضمن گرامیداشت روز «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار»، مهمترین اهداف برگزاری این ایام را توسعه فرهنگ مکتوب و ایجاد علاقه برای خواندن کتاب در میان مردم ذکر کرد.

وی در این باره اظهار کرد: چشم‌انداز هفته کتاب، رسیدن به نقطه‌ای است که کتاب‌خوانی به عنوان یک اصل اساسی در نظر گرفته شود .

وی در ادامه با بیان این ‌که علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی باید از کودکی بوجود آید، یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب را این دانست که بزرگ‌ترها آثار  کودکانه مناسبی را انتخاب و در فرصت‌های مطلوب برای کودکانشان بخوانند .

دوست فاطمی‌ها در این باره افزود: به همین دلیل نیز برای رسیدن به شرایط مطلوب در این بخش، چاره‌ای جز به وجود آوردن عادت کتاب‌خوانی از دوران کودکی در افراد نداریم، پس باید مطالعه را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم و آن‌ها را به این مسئله عادت دهیم.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، با اشاره به این‌که همزمان با هفته کتاب برنامه‌های مختلفی در سطح استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: البته تاکنون «نشست‌های کتاب خوان» و برنامه «کتاب تأثیرگذار من» از جمله برنامه‌های موفق در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که استان یزد از نظر تعداد کتابخانه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: در حال حاضر 97 کتابخانه نهادی، 12 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل گردشگری در استان فعالیت می‌کنند .

دوست فاطمی‌ها با بیان این ‌که تجهیز، تعمیر و استانداردسازی از جمله مهمترین نیازهای کتابخانه‌های موجود در استان است، تصریح کرد: استانداردسازی کتابخانه‌ها و طراحی بخش‌های کودک از جمله اقدامات انجام شده در همین راستا بوده که باعث افزایش جذابیت کتابخانه‌ها برای مخاطبین شده است .

این مقام مسئول در پایان گفت: تلاش می‌کنیم با استانداردسازی کتابخانه‌ها و طراحی بخش کودک، نسل کتاب‌خوانی را تحویل جامعه دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار