مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به تولید ۵۲۳ هزار تنی محصولات کشاورزی در این استان گفت: ۳ هزار هکتار از اراضی یزد زیر کشت پاییزه جو رفت.
کد خبر: ۵۲۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 16 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمد علی حاتمی زاده با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی حفظ سطح زیر کشت مورد نظر است، افزود: تلاش می شود با بذرگواهی شده تولید را در واحد سطح افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ‌های ابرکوه ، خاتم، و بهاباد از مناطق عمده کاشت جو استان است، افزود: امسال سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۷۰تن بذر گواهی شده از رقم نصرت و ۸۰۰ تن کود شیمیایی فسفاته ، ازته و پتاسه برای کشت به موقع به کشاورزان اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه متوسط تولید محصول جو در اراضی استان را ۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم تا سه تن در هکتار بیان کرد و یادآور شد: در سال زراعی گذشته بیش از ۹ هزارتن محصول جو از مزارع استان برداشت شد و به مصارف دامداری های استان رسید.

وی ادامه داد: با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح پنج هزار مترمربع پروژه بهبود مدیریت مزرعه و ایجاد مزارع تحقیقی و ترویجی ،نمایشی و مشارکتی در مزارع استان اجرا خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار