نماینده کرمانشاه در گفت و گو با جام جم آنلاین :
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با انتقاد از برخی کاستی ها در امر کمک رسانی به مردم آسیب دیده، به تشریح میدانی از شرایط زلزله زدگان استان پرداخت.
کد خبر: ۵۲۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 16 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ سید قاسم جاسمی در تشریح آخرین وضعیت میدانی کرمانشاه بعد از وقوع زلزله دردناک 7.3 ریشتری این استان گفت: امر امداد رسانی به نحو مطلوبی در حال انجام است و از طریق مشارکت عالی مردم، اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان به مناطق ثلاث بابا جانی – سرپل ذهاب و قصر شیرین گسیل داده می شود.

وی در خصوص سیستم مدیریت توزیع مایحتاج در میان مردم زلزله زده افزود: متاسفانه همچنان مدیریت توزیع عادلانه کالاهای اساسی بین مردم را شاهد نیستیم و با وجود اینکه در حال حاضر امکانات زیادی به منطقه ارسال شده اما هنوز بدست عده زیادی از نیازمندان نرسیده است.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم مدیران استانی و کشوری اهتمام ویژه به امر توزیع کالاهای ضروری داشته باشند، خاطر نشان کرد: دیروز بنده در ثلاث باباجانی بازدید داشتم و مردم بشدت نگران بحث ساماندهی امورات خود هستند. البته سردار معدنی به نمایندگی از سرلشکر باقری و جمعی از دوستان سپاه و نیروی انتظامی در منطقه حضور داشتند و امنیت را بر قرار کردند بودند.

جاسمی ادامه داد: بحث امنیت تا حد زیادی در ثلاث باباجانی تامین شده اما عدم حضور مسئول محلی و سیاسی که در منطقه حضور داشته باشد و مدیریت توزیع اقلام را در دست بگیرد متاسفانه جز گله مندی های مردم آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: امداد رسانی و ارسال محموله توسط عقبه کشور مثل استان های همجوار و تهران به خوبی در حال انجام است. اما روستاها هنوز منتظر آب رسانی و وصل انشعاب برق هستند و این امر با یک کندی روبه رو است.

جاسمی پیرامون این مطلب که طبق خبرهای واصله پخش چادر و پتو بین مردم بعضا با مشکل روبه رو است، ابراز داشت: شهرستان سرپل ذهاب و روستاهای آن بیشترین آسیب در را زلزله متحمل شده و با مشاهداتی که بنده داشتم هنوز جمعی از مردم فاقد چادر هستند.

وی افزود: تامین چادر جز نیازهای 100 درصدی شهرستان سر پل ذهاب است اما بطور مثال نیازمندی چادر در منطقه گیلان غرب به 50 درصد کاهش یافته است. بعلاوه اینکه خود ثلالث باباجانی مشتمل بر 120 روستا است که باید در امر امداد این مناطق تسریع بیشتری توسط مسئولین امر داده شود.

جاسمی در پاسخ به این سئوال که با توجه به آغاز بارش ها در روزهای آتی برای اسکان بهتر زلزله زدگان استان چه تمهیداتی اندیشیده شده، اظهار کرد: بنده واقعا بطور میدانی در حال بررسی ماجرا هستم و متاسفانه در پاسخ شما باید بگویم خیر. اگر مسئولین بطور جدی تر پای کار حضور پیدا نکنند، مشکلات چند برابر خواهد شد.

جاسمی در همین راستا گفت: بنده به وزیر کشور و وزیر بهداشت هم عرض کردم کیف به دستانی در استانداری مستقر شده بودند که واقعا یک تیم نیاز بود خود این آقایان را سرویس دهد. منطقه به مسئولینی نیاز دارد که عملیاتی در میدان حضور یابند.

وی خاطر نشان کرد: با سرد شدن هوا و آغاز بارش ها اگر مسئولین به مواردی که اشاره شد توجه کردند که هیچ ولی اگر این امر حاصل نشد، باید منتظر حوادثی همچون زلزله باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار