کد خبر: ۵۲۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 14 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از اجرای برنامه «کانون در روستا» خبر داد و گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روستاهای استان توسط کتابخانه‌های سیار روستایی از نمایشگاه کتاب و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محتوای کتاب بهرمند خواهند شد .

«عباسعلی دانافر» با اشاره به برنامه‌های کانون با محوریت کتاب، تصریح کرد: عمده‌ترین فعالیت کانون کتاب و کتابخوانی است و فعالیت‌های چهل و دو گانه کانون، با محوریت کتاب انجام می‌شود لذا کانون به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، برنامه‌هایی در جهت رونق مطالعه کتاب در بین خانواده‌ها تدارک دیده است .

وي با اشاره به برنامه پر محتوای «کانون در روستا»، گفت: این برنامه توسط کتابخانه‌های سیار روستایی کانون استان به همراه اهدای کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوع کتاب در روستاها اجرا خواهد شد .

مدیر کل کانون پرورش فكري استان دامه داد: «با من کتاب بخوان» برنامه‌ای است ویژه والدین و اعضای کانون به همراه بازدید مدارس از کانون‌های پرورش فکری و بازدید اعضای کانون از کتابخانه‌های عمومی است .

دانافر از میزبانی کانون از شاعر برجسته کشور خبر داد و گفت: کانون در 24 آبان میزبان «مهدیه نظری» شاعر عرصه کودک و نوجوان در نشست مربیان و اعضا با این شاعر است که در محل کانون پرورش فکری شماره یک برگزار خواهد شد .

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه و تقدیر و تجلیل از اعضای برتر و فعال کتاب خوان از دیگر برنامه‌های کانون است. البته برگزاری نمایشگاه آثار مربیان و اعضا با موضوع کتاب‌خوانی، برگزاری کارگاه های کتاب سازی، معرفی کتاب، برگزاری کارگاه‌های کتاب سازی، معرفی کاب، نقد و بررسی و روخوانی کتاب در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان از دیگر برنامه‌هایی است که کانون اجرا خواهد کرد .

دانافر در مورد دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری، افزود: برگزاری کارگاه‌های ادبی، نوشتن خلاق و بازنویسی کتاب و رونمایی از کتاب اعضای نویسنده کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود .

وی از برگزاری ویژه برنامه «کتاب یار مهربان» برای کودکان نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و غیره خبر داد و در این راستا ایراد کرد: اهدای کتاب به این کودکان جهت پرورش تفکر کتاب به عنوان یک دوست، یار و همراه برای این کودکان از اهداف برگزاری این برنامه خواهد بود .

دانافر در مورد برنامه «کودک کتاب‌خوان» نیز، گفت: نشستی تخصصی ویژه والدین از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته کانون  است، البته برنامه‌های دیدار با اعضا و مربیان مراکز فرهنگی، ائمه جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اجرا خواهد شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار