وی تصریح کرد: از سوی دیگر شکست تغییرات و اصلاحاتی که در داخل انجام داد، محتمل تر از موفقیت آن است چراکه عربستان سعودی شکل قبایلی دارد و علما و مفتیان عربستان دارای نقش و نفوذ در جامعه هستند که همین موارد موجب میشود محمد بن سلمان بتواند چیزی را که به ذهنش می رسد را پیاده کند همین اصلاحات هم برای جامعه بسته و متحجر عربستان زیاد است و سلمان اگر کارهایی بیش از این انجام دهد قطعا با واکنش روبرو خواهد شد.

این کارشناس مسایل خاورمیانه افزود: جامعه عربستان آنقدر متحول نشده است که آمادگی پذیرش چنین تحولات و اصلاحاتی را داشته باشد و به نظر نمی رسد که محمد بن سلمان بتواند موفق شود.یکی از کارهای دیگر محمد بن سلمان مبارزه با فساد است و همه شاهزادگان برای مبارزه با فساد دستگیر شده اند، لذا حدس و گمان ها بر این است که علت اصلی دستگیری سعد حریری نیز این موضوع است.

خرم به اتهامات سعد حریری اشاره کرد و گفت: سعد حریری به دلیل فساد مالی متهم است، وی علاوه بر اینکه تبعه لبنانی است، تبعه سعودی هم بوده لذا سعودی ها در ابتدا میخواستند قبل از اینکه مورد تعقیب قرار بگیرد، مصونیت دیپلماتیکش را بردارند تا بتوانند وی را همانند بقیه شهروندان سعودی در چارچوب فساد محاکمه کنند، به همین دلیل وی را در عربستان وادار به استعفا کردند. اما مسئله فقط به این جا ختم نمی شود هدف دیگر سعودی ها از این کار، ضربه زدن به حزب الله و ایران هم است.

این کارشناس مسایل بین الملل تاکید کرد: عربستان سعودی قصد داشت با استعفای سعد حریری جبهه حزب الله لبنان را تضعیف کند تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند، استعفای سعد حریری یک امر اجباری بوده  و نشانگر این است که وی نمیخواسته دست به چنین اقدامی بزند چراکه سعد حریری تا روز قبل از استعفا نیز با صندوق بین المللی پول قرارداد بسته است لذا تحت تاثیر اجبار و دستور سعودی ها دست به چنین اقدامی زده است و آنها مجبورش کردند در نوار ویدیویی صحبت کند و استعفای خود را اعلام کند.

خرم به شکست سیاست های محمد بن سلمان اشاره کرد و گفت: این اقدام عربستان سعودی با شکست روبرو شد چراکه موجب وحدت میان مردم لبنان شد و سخنرانی سید حسن نصرالله  و اینکه اعلام کرد که سعد حریری نخست وزیر لبنان بوده و باید به کشور بازگردد موجب حمایت مردم در لبنان شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط در لبنان برعکس شده بود و مردم دست به اعتراض و درگیری میزنند، عربستان پیروز این بازی بود و توافقی که بین عربستان و اسراییل شده بود تا اسراییل به لبنان حمله کند، عملیاتی میشد اما از سوی دیگر واشنگتن و حتی سایر کشورها نسبت به این مسئله موضع گیری کردند چراکه این اقدام عربستان خلاف حقوق بین المللی است .