مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ باب از کتابخانه‌های این استان خیرساز هستند و امیدواریم خیران استان همچون گذشته به یاری ما بشتابند.
کد خبر: ۵۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 14 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزددر جلسه شورای اسلامی شهر یزد به تشریح اقدامات صورت گرفته در این اداره کل و برنامه‌های اداره متبوع خود در هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار پرداخت.
دوست فاطمی‌ها در این جلسه با بیان اینکه در طول این مدت بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار داشته است، اظهار کرد: در طول این مدت بخش اعظمی از کتابخانه‌های غیراستاندارد و فرسوده استان مرمت و بهسازی شده‌ و به حداقل استانداردهای کیفی رسیده‌اند.
وی به رشد چشمگیر نمرات کتابخانه‌های استان براساس شاخص‌های نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ای سپهر اشاره کرد و گفت: پس از چهار مرحله بازدید کارشناسی از همه کتابخانه‌های استان، هم‌اکنون نمرات همه کتابخانه‌ها بالاتر از عدد ۸۲ است و برخی کتابخانه‌ها تا ۲۰ نمره، رشد کیفی داشته‌اند.
دوست فاطمی‌ها با ذکر این نکته که هم‌اکنون حدود ۳۰ باب از کتابخانه‌های استان خیرساز هستند، افزود: سهم نیم‌درصد پرداختی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی برای اداره کتابخانه‌ها کافی نیست و نیازمند آن هستیم که خیران فرهنگ‌دوست استان همچون گذشته علاوه بر ساخت بناهای جدید، در تعمیر، تجهیز و تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها نیز به یاری ما بشتابند.
وی شاداب‌سازی بخش کودک کتابخانه‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت خود عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه نسل کودک و نوجوان، مخاطبان اصلی کتابخانه‌ها هستند، شاداب‌سازی بخش کودک کتابخانه‌ها در اولویت قرار گرفت و هم‌اکنون همه کتابخانه‌های استان بخش کودک مستقل و مطلوب برای پذیرایی از اعضای کودک و نوجوان دارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچین به تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» پرداخت.
وی بازگشایی کتابخانه شهید صدوقی مروست و دو کتابخانه روستایی شهید شفیعی ابرکوه و منتظران مهدیه بافق، رونمایی از بخش تازه تجهیز شده نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی میبد، همایش دوچرخه سواری به مناسبت هفته کتاب با حضور مردم و کتابداران یزدی، آیین تجلیل از کتابداران استان یزد و برگزاری چندین برنامه فرهنگی نظیر نشست‌های کتاب‌خوان ویژه و آیین‌های نقد و رونمایی کتاب را از برنامه‌های شاخص اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب برشمرد.
دوست فاطمی‌‌ها همچنین از امکان عضویت رایگان همه اقشار مردم در کتابخانه‌های عمومی استان در ۲۴ آبان‌ماه، روز بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» خبر داد.
در ادامه این جلسه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه کتاب و کتابخوانی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار