نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بپذیریم در این کشور مشکل وحدت داریم و خودمان خودمان را حذف می‌کنیم.
کد خبر: ۵۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 14 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بپذیریم در این کشور مشکل وحدت داریم و خودمان خودمان را حذف می‌کنیم.

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس، با تسلیت به مردم کرمانشاه و ایلام به دلیل زلزله شب گذشته غرب کشور، گفت: بحث عدالت و وحدت را بیان می‌کنم. امام حسین (ع) که حدود ۲.۵ میلیون نفر با پای پیاده برای زیارتش به کربلا رفتند، چه می‌گوید و در راه چه چیزی به شهادت رسیدند؟ قرآن به پیامبر(ص) می‌فرماید که پیامبران را فرستادیم و کتاب و ترازو دادیم تا بین مردم به عدالت رفتار کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: قرآن پر است از عدالت و قسط، اما سوال اینجاست که در وضعیت جاری کشور، آیا عدالت آنگونه که خدا و پیامبر و امام حسین دستور دادند، اجرا می‌شود؟ آیا حقوق قومیت‌ها آنطور که حق‌شان است را می‌دهیم؟ آیا پرداخت حقوق در کشور بر مبنای عدالت است؟ یکی ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرد و دیگری ۱۰۰ میلیون تومان. در آموزش و پرورش نیز یکی حتی نمی‌تواند فرزندش را برای آموزش اولیه به مدرسه بفرستد و دیگری با ۱۰ میلیون تومان فرزندش را در بهترین مراکز آموزشی ثبت‌نام می‌کند. همین وضعیت در استخدام‌ها، آموزش‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مسائل اقتصادی‌مان وجود دارد، آیا این روند بر مبنای قرآن و دستور ائمه اطهار است؟

وی خاطرنشان کرد: آیا ما براساس عدالت و قسط و میزان با مردم رفتار می‌کنیم؟ اگر به آیات قرآن در خصوص عدالت عمل کنیم، کشور آباد می‌شود، قومیت‌ها، عادلانه پست می‌گیرند، شغل پیدا می‌کنند و سخن‌شان شنیده می‌شود. ما اجازه نمی‌دهیم که قومیت‌ها براساس قانون و قرآن بنویسند و حرف بزنند. امام حسین(ع) برای پیدا شدن همین عدالت شهید شدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، کشور را بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت دانست و افزود: باید بپذیریم در این کشور مشکل وحدت داریم و خودمان خودمان را حذف می‌کنیم. وحدت بین مسلمانان، از سال‌ها نماز و روزه مهمتر است.

به گزارش ایسنا، پزشکیان ادامه داد: مصداق این بی‌عدالتی این است که به رییس جمهور قبل حتی اجازه نمی‌دهیم از منزلش‌ خارج شود. در کشور عقده ناگشوده داریم و این گره باید گشوده شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: با بررسی مراودات جهانی مشخص می‌شود که فقط در خاورمیانه، مسمانان با یکدیگر دشمنی دارند و یکدیگر را می کشند در حالی که باید با یکدیگر همکاری کنیم و با یکدیگر قطع رابطه نکنیم ولی دائما از پشت تریبون‌ها برادران دینی‌مان را تخریب می‌کنیم. با حصر و خانه‌نشینی، با گرفتن و بستن و هر روز بر طبل تفرقه کوبیدن، مشکل کشور حل نمی شود. باید که جمله جان شویم تا لایق جانان شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار