تیم ملی کشورمان در دیدارهای تدارکاتی خود به ندرت حریفان استانداردی داشته است.
کد خبر: ۵۲۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۹ 14 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ دیدارهای تدارکاتی در تاریخ‌های رسمی فیفا یکی از برنامه‌های مهم تیم‌های ملی کشورهای مختلف برای آماده‌سازی پیش از تورنمت‌های رسمی است که سعی می‌کنند با تدارک حریفان مناسب و استاندارد، هم خود را به صورت جدی محک زده و هم بازیکنان را در نبردهای بزرگ و حساس آزمایش کرده و آماده‌ دیدارهای دشوار کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در دوران حضور کی‌روش 28 بازی دوستانه انجام داده که در 16 بازی برنده شده، در 7 ‌بازی مساوی شده و در 5 بازی شکست خورده است. بازی‌های دوستانه ایران در این دوران بعضا فاقد کیفیت و استاندارد‌های لازم بوده، به گونه‌ای که به جز سوئد و شیلی که بعد از باخت 2 بر صفر برابر ما 2 بار قهرمان آمریکای جنوبی شده است و البته تا حدودی تیم روسیه در این اواخر، تیم‌های دیگر فاقد استاندارد‌های بین‌المللی تیم‌های قدرتمند جهانی بوده‌اند.

کشورهایی چون آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، کلمبیا، اروگوئه، برزیل، پرتغال، هلند، آرژانتین، بلژیک، انگلستان و... در این سال‌ها اعتباری بیشتر از دیگران داشته‌اند اما هرگز در دیداری دوستانه مقابل ایران به میدان نرفته‌اند‌.

آمار خوبی که کی‌روش در تیم ملی کشورمان برجای گذاشته هرچند بسیار خوب است ولی تا حد زیادی به دلیل نداشتن چالش‌های بزرگ در دیدارهای تدارکاتی هم هست که اگر به همین شکل ادامه پیدا کند می‌تواند در جام‌جهانی برای ما مشکل‌ساز شود.

 
 
//ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار