مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان یزد گفت: وضعیت کتابخانه‌های ابرکوه نسبت به سایر شهرستان‌های استان یزد نسبتاً مطلوب است.
کد خبر: ۵۲۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 13 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان یزد  اظهار کرد: وضعیت کتابخانه‌های ابرکوه از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها، کارکرد اداره کتابخانه‌های عمومی و ... نسبت به سایر شهرستان‌های استان نسبتاً مطلوب ارزیابی می‌شود.

دوست فاطمی‌ها در پاسخ به چرایی محدود بودن تعداد کتابخانه‌های روستایی شهرستان ابرکوه، تصریح کرد: از 34 روستای شهرستان ابرکوه روستاهای اسفند آباد و رئیس‌آباد دارای کتابخانه هستند. لذا دایر شدن کتابخانه در سایر مناطق روستایی به همت و پیگیری مسئولین روستا از جمله دهیاران، اعضای شورا و حتی خود مردم بستگی دارد.

وی ادامه داد: احداث کتابخانه در وهله اول نیازمند فضایی مناسب است که شکل ظاهری یک کتابخانه شامل سالن‌های مطالعه مجزا برای بانوان و آقایان، بخش کودک، مخزن، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب و ... باشد. موضوع دیگر تأمین نیروی مناسب است که در حال حاضر کل کشوری با مشکل کمبود نیرو مواجه است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان یزد در رابطه با مشکل کتابخانه جلایی روستای اسفند آباد، اذعان کرد: ساختمان سابق کتابخانه جلایی که از طرف ارشاد به کتابخانه عمومی واگذارشده بود ازنظر معماری با مشکل جدی مواجه شده است که استفاده از آن دیگر امکان‌پذیر نبود؛ لذا در حال حاضر کتابخانه در ساختمانی استیجاری دایر است که متعلق به کمیته امداد بوده و باید تخلیه شود.

دوست فاطمی‌ها افزود: در پی صحبت‌هایی که با سرپرست فرمانداری ابرکوه، بخشدار مرکزی و دهیاران انجام شد قرار است که با همکاری اداره راه و شهرسازی پروژه‌ای کد دار برای ساختمان سابق کتابخانه تعریف شود تا با حمایت مسئولین بتوان آن را از اول بازسازی کرد.

وی شعار امسال هفته کتاب یعنی آینده‌ای روشن با خانواده کتاب‌خوان را، راهکار عملی افزایش سرانه مطالعه کتاب عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار مذکور رونق بخشیدن به بخش کتاب کودک و فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان است؛ چرا که افراد را در بزرگ‌سالی و میان‌سالی دیگر نمی‌توان به کتاب‌خوانی ترغیب کرد و از آنان افرادی کتاب‌خوان ساخت.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر خانواده کتاب‌خوان باشد می‌تواند فرزندانی کتاب‌خوان تربیت کنند که این فرزندان آینده‌ای برای خود و کشور ایران اسلامی خواهند ساخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار