رييس پليس فتا استان یزد گفت: جوان بیست ساله در طی مدت دو سال با سوء استفاده از بی‌اطلاعی استاد کار خود 900 میلیون ریال از حساب وی کلاهبرداری می کرد که شناسايي و دستگير شد.
کد خبر: ۵۲۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 12 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی در تشريح اين خبر گفت: با مراجعه يكي شهروندان به همراه مرجوعه قضايي به پليس فتا مبني بر اينكه به صورت اینترنتی از حساب بنده مبلغ 900 میلیون ریال کسر شده و این برداشت‌ها طی مدت زمان دو سال بوده و اخیرا متوجه شدم، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام انتظامي بيان‌كرد: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي متهم به هويت فرهاد 20 ساله كه شاگرد کارگاه نجاری شاكي مي‌باشد شناسايي و دستگير شد.

وي افزود: متهم در طی دو سال با توجه به اینکه به دلیل مسایل درسی از همکاری با شاکی در کارگاه نجاری خودداری نموده و با وجود داشتن اطلاعات کارت استاد کار خود، شخصا اقدام به انتقال، خرید و پرداخت وجه و شهریه دانشگاه می کرد و بعضا شهریه هم کلاسی‌های خود را اینترنتی پرداخته  و در مقابل از آنها چک دریافت می‌کرد، که با توجه به مستندات مربوطه این متهم جوان انگيزه خود از ارتكاب عمل مجرمانه سادگی و عدم آگاهی به امور بانکی شاكي و همچنين در اختيار داشتن رمز و شماره کارت و در پی آن تعریف رمز دوم بانکی اعلام کرده است‌.

سرهنگ دوم ابوطالبی در ادامه تأكيد کرد: اطلاعات بانکی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی نمایند، پول‌هایی که منشاء آنها قاچاق مواد مخدر، اسلحه و... است و این امر قطعا طبعاتی برای شما دارد که شاید به این سادگی‌ها قابل حل نباشد.

اين مقام ارشد انتظامى در پايان سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكى www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهاى آموزشى پليس فتا اعلام و آمادگى كارشناسان متخصص و فنى به عنوان پشتيبان سايت را جهت دريافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار