هشدارمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: شیوع بیماری‌های غیرواگیر در استان، یک زنگ خطر برای این خطه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 12 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدحسن لطفی  افزود: یزد در شیوع دیابت، اختلالات چربی خون و فشار خون به ترتیب در رتبه های پنجم، 17و9 کشور قرار دارد.
وی تصریح کرد: همچنین در زمینه شیوع انواع سرطان در بین مردان در رتبه سوم و در مصرف دخانیات، فست فودها، نمک و چاقی به ترتیب در جایگاه 12، 6، 13و 14 کشوری هستیم، از این رو باید سطح سواد سلامت مردم استان افزایش یابد.
لطفی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماریها به همکاری بین بخشی همه دستگاه ها نیاز است گفت: 25درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، 50درصد حاکمیت و 30درصد به نظام سلامت مربوط می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: استان یزد با چالش های چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است که باید در این زمینه چاره اندیشی کرد تا مردم از زندگی سالم بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: سالانه چهار هزار و 860نفر در استان فوت می کنند که علت فوت 230نفر از آنها، عوارض ناشی از آلودگی هواست.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به سند سلامت استان خاطر نشان کرد: این سند پنج ساله است و در آن به علل بیماریها ، ارتقای شاخص سلامت افراد و افزایش امید به زندگی توجه ویژه ای شده است.
افزایش کیفیت زندگی، کاهش 15درصدی بیماریهای غیرواگیر و افزایش 25درصدی سطح سواد سلامت از اهداف تدوین سند جامع سلامت استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار