رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت که نامه‌ای به رییس قوه قضاییه برای استمهال رای دیوان عدالت اداری در موضوع سپنتا نیکنام نوشته شده است که در صورت موافقت، ایشان می‌توانند تا زمان اصلاح قانون انتخابات در جلسات شورای شهر یزد شرکت کنند.
کد خبر: ۵۲۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 08 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدجواد کولیوند ، اظهار داشت: نامه‌ای به رییس قوه قضاییه درباره استمهال رای دیوان عدالت اداری در موضوع سپنتا نیکنام نوشته‌ شده که منتظر دستور آیت‌الله آملی لاریجانی هستم.

وی توضیح داد: در صورت موافقت ایشان با استمهال رای دیوان عدالت اداری، آقای سپنتا نیکنام می‌تواند تا زمان اصلاح قانون شوراها در جلسات شورای شهر یزد شرکت کند. طبیعتا از آن زمان دیگر ملاک قانون خواهد بود.

کولیوند در عین حال گفت: اگر رییس قوه قضاییه با استمهال رای دیوان عدالت اداری موافقت نکند طبیعتا باید تا زمان اصلاح قانون انتخابات صبر کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر اصلاح قانون انتخابات در کارگروه کمیسیون شوراها در حال بررسی است که پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو ماه آینده به صحن علنی جهت تصویب و بررسی نهایی ارجاع شود.

رییس کمیسیون شوراها همچنین گفت: در صورت تصویب این قانون، هموطنان ما از ادیان دیگر مثلا در شهرهایی با بیش از سه هزار نفر جمعیت می‌توانند عضو شورای شهر شوند، موضوعی که به دلیل تفسیر شورای نگهبان در حال حاضر باطل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار