استاندار یزد گفت: تیم اقتصادی استان باید با چابکی و تلاش هر چه افزون‌تر و پرهیز از حاشیه‌ها و سیاست زدگی، تمام توان خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و ارائه راهکار در این مسیر به کار گیرد و شخصاً اگر در این راه کم تحرکی مشاهده کنم، آن را علاج خواهم کرد.
کد خبر: ۵۲۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 07 November 2017
 به گزارش «تابناک یزد»«محمود زمانی قمی» در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ضمن استماع گزارشات ارائه شده از سوی مدیران،  بر حضور اعضاء در جلسات راس ساعت مقرر و رعایت نظم در برگزاری جلسات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت مبحث اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: همه ارکان کشور از مقام معظم رهبری تا روسای محترم سه قوه و مسئولین و مدیران دولت در سراسر کشور بر این اصل مهم توافق دارند که اصلی‌ترین موضوع حال حاضر، برگرداندن رونق به عرصه و ساحت اقتصاد و تولید در کشور است و همچنین این امر نیز مورد توافق همگان است که مسیر و ظرف انتخابی برای رفع این آسیب، پرداختن به عرصه اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی افزود: با توجه به این که همه ارکان نظام هم در شناخت آسیب و هم در انتخاب مسیر رفع و برطرف کردن آن، اجماع و توافق دارند قطعاً این مساله باید به عنوان اولویت کار و اهداف دولت انتخاب و بر انجام آن تاکید شود که اینگونه نیز هست .

استاندار خطاب به تیم اقتصادی استان، تاکید کرد: تیم اقتصادی استان باید با چابکی و تلاش هرچه افزون‌تر و پرهیز از حاشیه‌ها و سیاست‌زدگی، تمام توان خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و ارائه راهکار در این مسیر به کار گیرد و شخصاً اگر در این راه کم تحرکی مشاهده کنم، آنرا علاج خواهم کرد چرا که بدیهی است که تیم اقتصادی استانی چون یزد، باید سطح جایگاه صنعتی آن در کشور باشد و هیچگونه فاصله‌ای در این خصوص پذیرفته نیست .

زمانی قمی بهترین تعریف از اقتصاد مقاومتی را تاکید بر ابلاغیه مقام معظم رهبری در این خصوص دانست و خاطرنشان کرد: ابلاغیه معظم‌له پیرامون اقتصاد مقاومتی، باید در استان یزد بومی‌سازی شده و با اقتضائات و نیازهای استان تطبیق داده شود و شخصاً معتقدم که ارائه گزارش از امور جاری سازمان‌ها و نهادها، ارتباطی با اقدامات صورت گرفته در عرصه اقتصاد مقاومتی ندارد .

استاندار سپس به فرصت‌ها و مزیت‌های گردشگری برای استان اشاره و عنوان کرد: حوزه گردشگری در استان یزد، می‌تواند فرصت‌های خلق ثروت بسیاری را ایجاد کند و در نشان دادن زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان در این دیار موثر باشد و یزد را به عنوان دیاری که هویت و اصالت ایران و تمدن ایرانی را نمایندگی می‌کند، معرفی کند چرا که یزد حلقه وصل تمدن پیش از اسلام و پس از اسلام در ایران است .

وی آنگاه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پیشنهاد کرد تا از نخبگان و فرهیختگان این عرصه در استان برای ارائه راهکارهای مناسب‌تر به منظور رونق سرمایه‌گذاری در این حوزه و ارائه شفاف و روشن آن در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بهره مند شود .

زمانی قمی آنگاه از تیم اقتصادی استان و مشخصاً سازمان جهادکشاورزی، کمیته امداد، بسیج، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل امور روستایی استانداری یزد خواست تا مدل مبتنی بر اقتصاد خُرد را به منظور ارائه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان طراحی کند.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به برخی طرح‌های تولیدی و صنعتی، خاطرنشان کرد: باید بر پرداخت وام‌ها نظارت دقیقی صورت گیرد تا طرح‌ها از این منظر به مشکلات قبل دچار نشوند و در این مسیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید همکاری مجدانه بانک‌های عامل را نیز در کنار خود داشته باشد تا کار به سرانجام برسد .

استاندار از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری جلسات این ستاد در صنایع و واحدهای تولیدی استان و دیگر شهرستان‌ها به منظور شناخت استعدادها، مزیت‌ها و تنگناهای شهرستان‌ها در عرصه اقتصادی نیز معمول دارد.

وی تاکید کرد: هر چه دولت بتواند اقتصاد را به بخش خصوصی سپرده و از دولتی شدن آن جلوگیری کند، موفقیت بیشتری در مقاوم‌سازی اقتصاد به دست آورده است و این اصل مهم باید مد نظر همه مدیران قرار گیرد .

وی در ادامه بر تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان با اولویت طرح‌هایی که اشتغالزایی بیشتری دارند، تاکید و تصریح کرد: تمام استان عرصه خدمت مدیران است و تیم اقتصادی دولت در استان باید تحرک لازم را برای حمایت از این بخش مهم در سراسر استان داشته باشد.

به گزارش ایسنا،زمانی قمی آنگاه خطاب به مدیران و دستگاه‌های دولتی استان تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی به هیچ عنوان نباید مانعی برای بخش اقتصادی و تولیدی در استان ایجاد کنند و به عنوان مثال هرگز نباید برق، آب و گاز هیچ واحد تولیدی و صنعتی استان، بدون هماهنگی و دستور شخص استاندار قطع شود .

وی سپس از گمرک استان خواست تا گزارش کاملی از میزان صادرات و واردات محصولات در استان، ترکیب و نوع این کالاها و رشد و کاهش و دیگر مولفه‌های مرتبط با آن را ارائه کند.

استاندار با تاکید بر لزوم رونق اقتصاد دانش بینان در استان، خواستار طراحی سایتی ویژه جهت ارائه ایده‌ها و نظرات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان به منظور بهره‌گیری در مسیر رونق اقتصادی و خلق ثروت در استان شد و بر اجرای آن تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار