رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری یزد گفت: در 6 ماهه نخست سال 1396، 15 هکتار از زمین های ملی استان به ارزش اقتصادی 15 میلیارد ریال رفع تصرف شد.
کد خبر: ۵۱۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 29 October 2017
به گزارش تابناک یزد،کاظم اسلامی افزود: در این مدت از 180 پرونده ای که دادگاه تشکیل شد، 50 مورد منجر به صدور حکم رفع تصرف و خلع ید از متصرفان شد.
وی با بیان اینکه بقیه پرونده ها در حال بررسی است، اظهار کرد: به طور میانگین سالانه افزون بر 70 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف می شود

**بیشترین تصرف اراضی ملی مربوط به تفت و مهریز است
رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری یزد تاکید کرد: عمده تصرف اراضی ها در استان مربوط به مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا از جمله شهرستان های تقت و مهریز است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری یزد هم در گفت و گو با ایرنا حفاظت و نگهداشت اراضی ملی را از وظایف مهم و اساسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.
وی افزود: رفع تصرف اراضی ملی با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی استان صورت می گیرد.
مهدی توکلی با اشاره به خبر یکی از سایت های استان در زمینه کوه خواری در منطقه ده بالا شهرستان تفت، افزود: مناطقی که در این رسانه به آن اشاره شد، جزء مستثنیات و ملک شخصی افراد است که از دسترس این اداره کل خارج است.
وی اظهار کرد: گشت زنی و نظارت توسط نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در استان صورت می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با مخاطیان برخورد می شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری یزد از مردم خواست هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و مراتع را در اسرع وقت به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
98 درصد مساحت استان یزد به وسعت هفت میلیون و 300 هزار هکتار مربوط به عرصه های منابع طبیعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار