کد خبر: ۵۱۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 28 October 2017
محترم مسقطی‌باف
«محمدعلی مختاری» یکی از نام‌آشناترین ورزشکاران یزدی است که در سطح ملی، به فعالیت مشغول است. این مهاجم تراز اول فوتبال ساحلی استان با 74 گل در 75 بازی ملی، یکی از افتخارات استان و محله محمودآباد به شما می‌‌رود.
این بازیکن با توجه به افتخارات و جایگاهی که دارد، معتقد است درآمد بازیکنان متناسب با تلاش آنها نیست و از دوران سخت خود در ابتدای حضور در تیم ملی می‎‎گوید.
در ادامه گفت‎وگوی خبرنگار همشهری با این بازیکن خوش‌اخلاق و نخبه فوتبال ساحلی کشور را مطالعه می‎‎کنید.
خود را به‌صورت مختصر برای خوانندگان همشهری معرفی کنید.
«محمد علی مختاری»، متولد 13 تیر سال 69 در محله محمود‌آباد یزد هستم.
  • از چه سنی وارد فوتبال ساحلی شدید؟ چگونه است که تعدادی از بهترین‌‌های فوتبال ساحلی کشور از محله محمودآباد هستند؟
از 16 سالگی به این ورزش وارد شدم. در ابتدا به‌صورت اتفاقی، سراغ این ورزش رفتم که در آن سن در تیم فوتبال چمنی گلساپوش یزد، توپ می‎زدم.
یکی از روزهای تمرین با توجه به افتتاح باشگاه فوتبال ساحلی گلساپوش، به بازیکنان پیشنهاد شد به این تیم ملحق شوند و در آن زمان تقریباً تمام بازیکنان به این تیم آمدند و درواقع، این محله اسکلت‌‌بندی اصلی تیم ملی را در آن زمان تشکیل داد.
  • شما تاکنون چند بازی و گل ملی داشته‎اید و چه مقام‌‌هایی را با تیم ملی و باشگاهی خود کسب کرده‌اید؟
بهترین بازیکن، گلزن رقابت‌های آسیایی 2017 و همچنین بهترین بازیکن مسابقات غرب آسیا بوده‌ام.
قهرمانی انتخابی جام جهانی قطر، قهرمانی المپیک آسیایی چین و تایلند، قهرمانی انتخابی جام جهامی مالزی، قهرمانی، نایب‌قهرمانی و سومی مسابقات بین‌قاره‌ای دبی، قهرمانی غرب آسیا و سومی جام جهانی نیز از افتخاراتی بوده که با تیم ملی کسب کرده‎ام.
در عرصه باشگاهی، نیز قهرمانی و سومی لیگ برتر و همچنین قهرمانی جام باشگاه‎‎های جهان را با گلساپوش یزد تجربه کرده‎ام. در فصلی که برای تیمی کویتی و در لیگ آنها توپ زدم، موفق به کسب عنوان آقای گلی شدم.
گفتنی است تمام بازیکنان گلساپوش از استان یزد هستند و به‌جز 3 نفر که از اهالی مهریز هستند و فرهنگ مشابهی با محله محمودآباد دارند، بقیه بازیکنان بومی ایند محله هستند.
  • سابقه عضویت در چه باشگاه‎‎هایی را تاکنون داشته‎‎اید؟ آیا پیشنهادی از خارج کشور نیز داشته‌‌اید؟
در ایران تنها در گلساپوش توپ زده‌ام. البته هر ساله از باشگاه‎‎های ایرانی زیادی پیشنهاد داشته‌ام، ولی با توجه به این‌که شرایط در گلساپوش مساعد است، این تیم را ترجیح داده‎ام.
همچنین برای دوره‎‎ای در لیگ کویت حضور داشتم. امسال نیز از یکی از تیم‌‌های اوکراین پیشنهاد خوبی داشتم که به‌دلیل سرباز بودن، امکان حضور در آن را پیدا نکردم.
  • راجع‌به شرایط خوب گلساپوش گفتید، اوضاع فوتبال ساحلی ایران چگونه است؟
منظور من در مقایسه با سال‌های قبل بود، نه اینکه شرایط ایده‌آل شده باشد. در سال‌های ابتدایی حضور در تیم ملی، به بنایی نیز می‌پرداختم. برخی دیگر از دوستانم نانوایی هم می‌کردند.
در‌واقع، وقتی فردی از بیرون از محیط این ورزش به آن وارد شود، مشکلات زیادی را  تجربه می‎کند.
البته تیم‎‎هایی همچون پارس‌جنوبی بوشهر خیلی خوب هزینه می‎کنند، با این حال تیم گلساپوش، همواره تلاش خود را در برای بهبود شرایط بازیکنان به‌ کار بسته است، ولی در نهایت اکثر بازیکنان فوتبال ساحلی حتی در رده ملی درآمد خوبی ندارند؛ این در حالیست که باید روزانه 5 تا 6 ساعت تمرین سخت و طاقت‌‌فرسا داشته باشند.
  • در سال گذشته قهرمان لیگ برتر شدید. امسال بهتر از رتبه سومی مقامی را کسب نکردید. پیش‎‎بینی شما برای مقام باشگاهی سال آینده چیست؟
گلساپوش سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به پارس‌جنوبی بوشهر کرده است و اکثر بازیکنان تیم ملی را در خود دارد و تقریباً قهرمانی آن قطعی بود.ما در بهترین حالت، رتبه دوم را کسب می‎‎کردیم، ولی با تمام تلاش خود برای قهرمانی، در همین جایگاه سومی، بازی‎‎های لیگ خاتمه یافت.
  • با توجه به این‌که یکی از مشهورترین فوتبالیست‌‌های یزدی هستید، چه توصیه‎‎ای به ورزشکاران علاقه‎‎مند به این رشته را دارید؟
این ورزش برخلاف فوتبال چمنی، درآمد چندانی ندارد، با‌این‌حال میانبر خوبی برای رسیدن به تیم ملی و افتخارآفرینی است و در‌صورتی‌که استعداد کافی داشته باشند و به خوبی تلاش کنند، قطعاً به این مهم دست پیدا می‎کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار