فرماندار مهریز گفت: نخستین دوره مسابقه جهانی سواره ایران اوایل آذرماه 1396با حضور سوارکارانی از برخی کشورها در پیست طبیعی روستای تاریخی سریزد این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 22 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سید محمد رستگاری در نشست برنامه ریزی و هماهنگی میزبانی مسابقه جهانی سواره ایران در مهریز افزود: همکاری بخش های مختلف برای برگزاری مناسب این مسابقات، اهمیت زیادی دارد، باید با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب میزبان شایسته ای برای میهمانان باشیم .
فرماندار مهریز ادامه داد: وضعیت روستای سریزد، فراهم بودن امکانات و همکاری متولی مجموعه تاریخی ارگ سریزد و همکاری مسئولان اجرایی و ورزشی منطقه می تواند زمینه بسیار خوبی برای انجام مسابقات باشد.
همچنین محمد حسن زارع ، رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز به اهمیت برگزاری مسابقات یاد شده در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی ها یک روز از رقابت ها، دوم آذرماه آینده برگزار می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به این که برگزاری این رویداد مهم در مهریز برگ زرینی از افتخار نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، می تواند جنبه های مهمی از قبیل رونق اقتصادی و تبادل فرهنگی را به دنبال داشته باشد از دستگاه ها و نهادهای مختلف در این زمینه درخواست همکاری است .
همچنین مجید سریزدی متولی مجموعه تاریخی سریزد مهریز در خصوص برنامه های مختلف این رویداد، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و حضور شخصیت های مختلف حاضر در این مراسم گزارشی ارایه کرد.
همچنین مسئولان کمیته های خدمات رسانی و عمرانی ، گردشگری ، پزشکی ، تشریفات ، روابط عمومی و اطلاع رسانی، تبلیغات ، همگانی و کمیته مالی تعیین شد.
نخستین دوره مسابقات هنرهای رزمی سواره کشور 17شهریور ماه امسال با شرکت 15سوارکار برتر در محل سوارکاری مجموعه تاریخی فرهنگی ارگ سریزد مهریز برگزار شد.
این پیکارها در بخش های چهار هدف کاباک و پرتاب نیزه برگزار شد و سه سوارکار برتر انتخاب شدند و به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی که آذر ماه آینده در مهریز برگزار می شود ، شرکت می کنند.
همچنین رئیس کمیته هنرهای رزمی سواره ایران به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) گفته بود: استان یزد از جمله روستای تاریخی سریزد مهریز امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات رزمی سواره جهان ، دارد.
علی قورچیان با اشاره به اینکه برای نخستین مرتبه این مسابقات در ایران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مجموعه تاریخی و گردشگری روستای سریزد امکانات بسیار خوبی دارد امیدواریم مسابقات حهانی به نحو شایسته و دقیقی در این منطقه برگزار شود.
وی افزود: مسابقات رزمی سواره جهان پنج روز و همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار و ابنیه تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود .
مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس های ویژه و سنتی برگزار می شود،سوار کاران این رشته سوار بر اسب اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.
با تحقیقات صورت گرفته و مستندات موجود مشخص شد که ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار