مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بهای گندم خریداری شده امسال به کشاورزان پرداخت شد گفت‌: ۲۲ هزار و ۴۶۷ تن گندم‌‌، به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال از کشاورزان این استان گندم تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۵۱۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 22 October 2017

"محمدعلی حاتمی‌زاده با بیان اینکه خرید گندم نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش دارد اظهار داشت: امسال 22 هزار و 467 تن گندم‌‌، به ارزش 290 میلیارد ریال از کشاورزان یزد گندم خریداری شده که این میزان گندم توسط  13 مرکز خرید شرکت‌های تعاونی روستائی و بخش خصوصی استان یزد خریداری شده است.

وی  با بیان اینکه بیشترین گندم از شهرستان‌های ابرکوه و خاتم بوده که با قیمت هر کیلوگرم 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری شده است افزود: دولت تا کنون 55 درصد بهای خرید گندم به حساب کشاورزان واریز کرده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه از این میزان گندم خریداری شده استان یزد‌، 15 هزار و 720 تن از کشاورزان ابرکوه خریداری شده است افزود: شهرستان ابرکوه در استان یزد برای چهارمین سال پیاپی رتبه نخست خرید گندم استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک یزد»حاتمی‌زاده با بیان اینکه 11 هزار و 200 هکتار از اراضی استان یزد به کاشت گندم اختصاص دارد تصریح کرد: با احتساب برداشت سه هزار و 700 تا 4 هزار کیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از 41 هزار تن گندم در استان تولید شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: 33 درصد سطح زیر کشت استان  شامل 38 هزار هکتار به محصولات زراعی اختصاص دارد که سهم بخش محصولات زراعی از تولید 36 درصد به میزان 520 هزار تن است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار