مدیرکل گمرک استان یزد گفت: کالاهایی که پیش‌ازاین در مدت هفت روز به خارج از کشور ارسال می‌شد اکنون در مدت کمتر از سه ساعت صادر می‌شود.
کد خبر: ۵۱۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 22 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»مهرداد پیرحیاتی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در شش‌ماهه نخست سال جاری و همچنین کسب رتبه هشتم گمرک صادرات ازنظر وزنی، تصریح کرد: در این مدت بیش از یک‌میلیون و 51 هزار تن کالا به ارزش 261 میلیون دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادرشده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ازنظر وزن 13 و از حیث ارزش 15 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به 19 هزار و 254 عدد اظهارنامه صادراتی گمرکات استان یزد در شش‌ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هلند، گرجستان و اسپانیا عمده‌ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد است و همچنین عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، ظروف شیشه‌ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی است.

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: در این مدت بیش از 14 هزار تن کالا به ارزش 56 میلیون دلار از گمرکات یزد به کشور واردشده که ازنظر وزن 15 درصد کاهش و ازنظر ارزش 2 درصد افزایش داشته است، همچنین عمده واردات گمرکات یزد از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، جمهوری چک، جمهوری کره و اسپانیا صورت گرفته است.

پیرحیاتی همچنین تعداد بسته‌های ورودی و خروجی پستی از این گمرکات در شش‌ماهه نخست سال جاری را 985 بسته به وزن بیش از 3 هزار کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ازنظر تعداد بسته 18 و ازنظر وزن 45 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کل مسافران خارجی استان یزد در شش‌ماهه نخست سال جاری 19 هزار و 104 نفر بوده‌اند که از این تعداد 9 هزار و 803 نفر به کشور وارد و 9 هزار و 301 نفر از کشور خارج‌شده‌اند.

وی در سخنان خود بسته حمایتی گمرک و تسهیلات ویژه برای صادرات را لیست کرد و گفت: امروز کلیه فرآیندها و تشریفات گمرکی در گمرک یزد الکترونیکی شده و گمرک یزد یک گمرک الکترونیک است.

مدیرکل گمرک استان بابیان اینکه در حال حاضر اگر مدارک و اسناد کامل باشد، کالای وارده در گمرک یزد حداکثر ظرف 3 روز ترخیص می‌شود، همچنین این مراحل درگذشته و پیش از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی در طی 26 روز انجام می‌شد، اذعان کرد: کالایی که پیش‌ازاین در مدت هفت روز به خارج از کشور ارسال می‌شد اکنون در گمرک یزد به‌واسطه سامانه‌های الکترونیکی در کمتر از سه ساعت صادر می‌شود.

پیر حیاتی با اشاره به افزایش تسهیلات صادراتی گمرک، اظهار داشت: بر این اساس محموله اظهارنامه‌های صادراتی با کنترل سطح یک (سبز) و دو (زرد) و یا اظهارنامه‌های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل، نیازی به ورود به گمرک مبدأ ندارند و مستقیم به مرزهای خروجی هدایت می‌شوند.

 این مقام مسئول با عنوان اینکه در تسهیلات جدید فرآیند توزین که پیش‌ازاین در گمرک مبدأ انجام می‌شد و معطلی فراوانی برای کامیون‌ها ایجاد کرده بود، نیز حذف‌شده است، بنابراین افراد می‌توانند پس از بارگیری از انبار بدون معطلی، مستقیماً به مرزهای خروجی حرکت کنند، خاطرنشان کرد: در این اقدام جدید گمرک ایران، دو فرآیند کارشناسی و ارزیابی ادغام‌شده و بررسی اظهارنامه‌ها در یک مرحله انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار