هدف از اجرای طرح آمبلیوپی پیشگیری از کم بینائی ،نابینایی در کودکان و پیشگیری تنبلی چشم در کودکان 3تا 6 سال است.
کد خبر: ۵۱۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 22 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»علیرضا علیزاده  اظهار داشت: هدف از اجرای طرح آمبلیوپی پیشگیری از کم بینائی، نابینایی در کودکان و پیشگیری تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال است.

وی افزود: 99 درصد کودکان مشمول طرح در سال گذشته از خدمات این طرح استفاده نموده‌اند پیش بنی می‌شود در سال جاری این رقم به صد در صد برسد.

رئیس اداره بهزیستی مهریز تأکید کرد: امسال طرح سنجش کودکان 3 تا 6 سال در 40 پایگاه ثابت و 2 پایگاه موقت توسط مربیان آموزش‌دیده با E چارت و دستگاه پلاس اپتیک انجام می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح کلیه مهدهای کودک، مهدهای قرآن، مراکز بهداشت تحت پوشش شبکه بهداشت و با همکاری اداره آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و مراکز غیردولتی همسو با بهزیستی اجرا می‌شود از تاریخ اول آبان ماه به مدت یک‌ ماه به مرحله اجرا درمی‌آید.

 رئیس اداره بهزیستی مهریز خاطرنشان کرد: اعضای خانواده به‌ویژه کودکی که از تنبلی چشم رنج می‌برد، با مشکلات دیگری ازجمله هزینه درمان و بی‌تابی‌های کودک دست‌به‌گریبان‌اند. از والدین می‌خواهیم حتماً کودک 3 تا 6 ساله خود را در این طرح شرکت دهند. والدین برای تضمین سلامت بینایی فرزندان خود حتماً باید در این سن به پایگاه‌های بینایی‌سنجی مراجعه کنند.

علیزاده در پایان گفت: این طرح هرساله توسط اداره بهزیستی از ابتدای آبان ماه لغایت پایان آذرماه برای کودکان 3 تا 6 ساله که در دوران طلایی شناسایی این بیماری هستند انجام می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار