کد خبر: ۵۱۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 22 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل گمرک استان یزد  با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در شش ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و 51 هزار تن کالا به ارزش 261 میلیون دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 13 و از حیث ارزش 15 درصد رشد داشته است.

مهرداد پیرحیاتی عمده ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد.

وی با اشاره به 19 هزار و 254 عدد اظهارنامه صادراتی گمرکات استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری اظهارداشت: عراق، افغانستان، پاکستان،  ترکیه، هلند، گرجستان و اسپانیا عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد است..

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: در این مدت بیش از 14 هزار تن کالا به ارزش  56 میلیون دلار از گمرکات یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن 15 درصد کاهش و از نظر ارزش 2 درصد افزایش داشته است.

پیرحیاتی ادامه داد: عمده واردات گمرکات یزد از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، جمهوری چک، جمهوری کره و اسپانیا است.

وی همچنین تعداد بسته های ورودی و خروجی پستی از این گمرکات در شش ماهه نخست سال جاری را 985 بسته به وزن بیش از 3 هزار کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد بسته 18 و از نظر وزن 45 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد همچنین خاطرنشان کرد:  کل مسافران خارجی استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری 19 هزار و 104 نفر بوده اند که از این تعداد 9 هزار و 803 نفر به کشور وارد و 9 هزار و 301 نفر از کشور خارج شده اند.

یزد اوا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار