کد خبر: ۵۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 22 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»روستای احمد آباد، روستای نمونه گردشگری شهرستان خاتم است، این روستای سرسبز در از توابع دهستان فتح آباد و در دو کیلومتری بخش مرکزی هرات قرار دارد. این روستا طبیعتی غنی و آب و هوایی به غایت مطبوع و مطلوب دارد.

آب و هوای روستا در زمستان‌ها سرد و در تابستان بسیار مطبوع و ملایم بوده و به دلیل جاری شدن قنات از وسط روستا و وجود درختان پرشمار سرو در دو طرف آن، هوای پاک و مطبوعی در فضای روستا استشمام می‌شود.

رئیس شورای روستای احمد آباد در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم اظهارداشت: روستای احمدآباد یکی از روستاهای خوش آب و هوای بخش مرکزی هرات است که به دلیل سرسبزی به عنوان یکی از روستاهای نمونه گردشگری شهرستان معرفی شده است.

امیر عسکری گفت: جمعیت روستا بالغ بر 300 نفر است که اکثریت روستاییان به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند. در این روستا یک باب مسجد، حسینیه، ساختمان شورا و دهیاری وجود دارد.

رئیس شورای احمد آباد خاطر نشان کرد: در این روستا تمامی پیاده روها با سنگ فرش تزیین و از مصالح بومی برای حفظ ساختار سنتی روستا استفاده شده است.

عسکری زیر سازی 90 درصد کوچه های خاکی و کاشت درخت چناز با توجه به کاشت درخت های 50 ساله چنار در این منطقه را  از جمله اقدامات اعضای شورا در این روستا برای سرسبزی بیشتر عنوان کرد.

وی از وجود دو کارگاه تیرچه بلوک و کارگاه بلوک زنی در این روستا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه 60 درصد جوانان روستا فارغ التحصیل شده اند بنابراین برای ایجاد اشتغال در بین روستاییان درصدد راه اندازی این دو واحد بر آمدیم.

رئیس شورای اسلامی روستای احمد آباد سطح زیر کشت زمین های زراعی و باغی روستا را 140 هکتار عنوان و خاطر نشان کرد: بیشتر محصولات باغات روستا به زردالو و انار اختصاص دارد که آبیاری آنان توسط یک رشته قنات صورت می گیرد.

عسکری گفت: یکی از مزایای روستای احمدآباد نزدیک بودن به چشمه نهرمسیح است که در سرسبزی روستا نقش تعیین کننده داشته است. خوشبختانه روستای احمد آباد یکی از روستایی است که اصلا مهاجرت نداشته است و جوانان روستا زندگی روستایی را بر زندگی شهری ترجیح داده اند.

رئیس شورای اسلامی احمد آباد گفت: مدرسه ابتدایی این روستا که چندین سال به دلیل کمبود دانش آموز تعطیل شده بود امسال دوباره احیا شده است.

امیر عسکری در پایان نبود زمین ورزشی،خانه بهداشت و آسفالت جاده احمد آباد تا ورزشگاه را از مهمترین مشکلات روستا عنوان کرد.

طنین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار