مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: با تخصیص اعتبارات تا پایان سال 25 تا 26 پروژه ورزشی در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۱۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 19 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مسعود شریعتی  در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در هفته تربیت بدنی در تمام نقاط استان یزد برنامه‌های شاخصی در نظر گرفته‌شده است گفت: در رابطه با هفته تربیت‌بدنی می‌توان به فعالیت‌های صورت گرفته و در حال اجرای اعم از: همایش ورزش صبحگاهی و اجرای مسابقات ورزشی با عنوان بانوان سفیران سلامت، مسابقات ورزشی ویژه زندانی‌های خانم، همایش کویر نوردی خانوادگی با اولویت بانوان و کودکان، برگزاری مسابقات ورزشی در کویر، آغاز طرح سنجش ناهنجارهای دختران روستایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی نیروی انسانی متخصص در این رابطه، افتتاح جاده سلامت اردکان، برگزاری همایش روز سالمندان در خانه سالمندان میلاد، برگزاری همایش ویژه کودکان دریکی از محلات، برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان ورزشی منطقه حاشیه‌نشین یزد، برگزاری مسابقات ورزشی متعدد در 15 رشته ویژه آقایان و بانوان در سطح استان، افتتاح سایت تیراندازی باکمان، افتتاح سالن ورزشی خیرین وقفی امام حسین (ع)، برگزاری 15 جشنواره فرهنگی ورزشی در 10 شهرستان استان، بیش از 750 مسابقه در رشته‌های مختلف بخش‌ها، روستاها و مرکز شهر، 50 همایش کوه‌پیمایی، کویر نوردی و پیاده‌روی در سطح استان، غبارروبی گلزار شهدا در سطح استان، بازدید از خانواده شهدای ورزشکار و... اشاره کرد.

وی بابیان اینکه ورزش و تحرک بهترین هدیه فرد به خودش است، افزود: خوشبختانه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در راستای توسعه ورزش همگانی، استان یزد در بحث ورزش همگانی در صدر استان‌های کشور قرارگرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به استقبال بسیار عالی مردم در جمعه گذشته از پیاده‌روی خانوادگی در این استان، تصریح کرد: هدف ما این است که به مردم معرفی کنیم که یک روز تعطیل را با خانواده مسافتی را طی کردن باعث سلامت جسم و روح آن‌ها شده و شادابی و نشاط را در برای آن‌ها پی دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مدال‌آوری و پیشرفت چشم‌گیر معلولین و جانبازان در رشته‌های ورزشی، اذعان کرد: ما حدود هشت هزار جانباز و معلول در سطح استان داریم که بیش از دو هزار و 900 نفر با هیئت‌های ورزشی مرتبط همکاری و مشارکت داشته و در حال انجام فعالیت‌های ورزشی هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته پاراالمپیک، تصریح کرد: در این رابطه برنامه‌های متعددی اعم از: معرفی رشته‌های ورزشی پاراالمپیک به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی و استثنائی، برگزاری مسابقات ورزشی بین معلولین تحت پوشش بهزیستی و ... وجود داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با عنوان اینکه ما توانستیم میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، برای اولین بار میزبانی لیگ کشوری و میزبانی اردوهای تیم ملی را داشته باشیم، اظهار داشت: از افتخارات دیگر ما برگزاری مسابقات به بهترین نحو در 9 رشته در حظور هزار و 200 نفر از ناشنوایان در مرکز استان بوده است و با این کارنامه نشان دادیم که می‌توانیم میزبانی خوبی را به عمل‌آوریم.

شریعتی در خصوص فوتبال استان یزد نیز گفت: تیمی که تنها در پوشه خلاصه می‌شده است، محصول آن باشگاه ناتوان و بدون جایگاه بوده و باوجود بدهی‌ها نتوانسته جایگاه خود را حفظ کند؛ لذا نمی‌توان کل فوتبال استان را زیر سؤال برد و بنده را مقصر دانست و در کارنامه کاری این‌جانب به‌حساب آورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 77 پروژه نیمه‌تمام را پیگیری کرده‌ایم و حدود 30 مورد از آن‌ها را به بهره‌برداری رسانده‌ایم، اظهار داشت: بیش از 67 مجموعه طی سه سال گذشته به مجموعه ورزشی استان اضافه‌شده است و با بودجه کم موجب افزایش سرانه ورزش در استان شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته با توجهی که به دوومیدانی کردیم با استقبال قابل‌توجهی نیز روبرو شدیم و درخشش و نتایج خوبی نیز دراین‌باره کسب کرده‌ایم، افزود: پروژه پیست دوومیدانی شرق کشور با مجهزترین امکانات با هشت میلیارد تومان که پنج میلیارد آن فعلاً تخصیص‌یافته و در حال حاضر در حال فعالیت بوده و در سال 97 نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان با عنوان اینکه باوجود اعتبارات 27 صدم ارزش‌افزوده پروژه‌های خوبی را برای تکمیل قرار داده‌ایم، اذعان کرد: با تخصیص اعتبارات تا پایان سال بیش از 25 الی 26 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار