رئیس اتاق تعاون استان یزد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از تعاونی‌های یزد غیرفعال هستند، گفت: این تعاونی‌ها شناسایی و از فهرست دریافت تسهیلات حذف می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 19 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،احمد زاهدپناه در نشستی خبری با بیان اینکه بحث آموزش در تعاونی‌ها بسیار جدی گرفته شده است، اظهار داشت: افرادی که در صدد تشکیل تعاونی هستند باید در اتاق تعاون دوره‌های آموزشی را طی کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در اتاق تعاون استان یزد برگزار شده و برنامه های آموزشی سال ۹۶ نیز تدوین شده و در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفته است.

رئیس اتاق تعاون استان یزد بیان کرد: یکی از اهداف اتاق‌های تعاون در سطح کشور، کمک به افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور است به نحوی که باید سهم پنج تا شش درصدی فعلی بخش تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد برسد.

زاهدپناه همچنین عنوان کرد: ارائه خدمات فرهنگی و ترویجی و برقراری ارتباط بین تعاونی‌ها همچنین کمک به توانمندسازی تعاونی‌ها از جمله مواردی است که توسط اتاق تعاون پیگیری می‌شود.

رئیس اتاق تعاون استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار شرکت تعاونی در استان یزد به ثبت رسیده است،‌ اظهار داشت: بیش از ۲ هزار مورد از این تعاونی‌ها فعال نیستند که در تلاشیم بر اساس قانون، تعاونی‌هایی که اساسنامه خود را به روز نکنند، از فهرست دریافت تسهیلات حذف کنیم.

وی، اصلی‌ترین علت غیرفعال شدن تعاونی‌ها را عدم تحقق اهداف تعاونی‌ها دانست و بیان کرد: بسیاری از تعاونی‌ها به اهداف تعیین شده دست پیدا نکردند و در انجام فعالیت خود موفق نبودند که اغلب آنها شناسایی شده اند.

زاهدپناه یکی از اصلی‌ترین مشکلات تعاونیها را در عدم نیل به اهداف خود، مشکل نقدینگی دانست و افزود: بانک تخصصی که در حوزه تعاون فعالیت می کند به دلیل سرمایه بسیار اندک، نتوانسته حمایت خوبی از تعاونی‌های استان یزد داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار