کد خبر: ۵۱۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 19 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در حاشیه نشست شورای مبارزه با مواد مخدر بافق گفت: شمار رسمی معتادان کشور به دو میلیون و 800 هزار نفر رسیده و افراد 15 تا 64 ساله بیشترین مصرف‌کنندگان مواد مخدر هستند.
سید مصطفی کرباسی افزود:در این امر،تعداد معتادان در استان یزد نسبت به میانگین کشور نیمه است و در محیط های کارگری آمار مربوطه کمتر از نصف میانگین کشور می باشد.
وی با بیان اینکه استان یزد در امرکمک به پیشگیری شیوع مواد مخدر نسبت به میانگین کشوری 20درصدبیشتر است تصریح کرد:رویکرد دولت دوازدهم در مبارزه با مواد مخدر،مشارکت مردمی است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز رویکرد اصلی این ستاد را در زمینه پیشگیری مواد مخدر عنوان و بیان کرد:دستگاه های اجرایی نیز با رویکرد اجتماعی در این امر دخالت دارند.
کرباسی به لزوم پیشگیری و فرهنگ سازی این امر با تعامل و مشارکت مردمی اشاره و خاطر نشان کرد:در اولیت نخست،مردم باید خودشان پیامد های اعتیاد را درک کنند و به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.
وی افزود:در موارد بعد،باید درمان به موقع،حمایت های اجتماعی توسط خانوده ها،کمک به اشتغال و مهارت آموزی به این افراد آموزش داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار