کد خبر: ۵۱۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 19 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»،طرح بام به بام با ظرفیت تولید پنج هزار کیلووات برق با عقدتفاهم‌ای میان شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت پیشگامان کویر یزد در این استان اجرایی می‌شود .

 «محمدرضا صحتی» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه آیین عقد قرارداد همکاری با شرکت پیشگامان کویر، اجرای طرح «بام به بام» را فرصت مغتنم برای توسعه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در این استان برشمرد و گفت: یک هزار نیروگاه پنج کیلوواتی در سراسر استان با عنوان طرح «بام به بام» اجرا می‌شود .

وی دارالعباده یزد را استانس با قابلیت 330 روز آفتابی و مستعد در انرژی خورشیدی بیان کرد و گفت: در حال حاضر 160 نیروگاه خورشیدی در استان یزد در حجم کوچک و خانگی نصب شده است .

این مسئول اشاره کرد: هر کیلووات سامانه خورشیدی سالانه 1800 کیلووات ساعت در اقلیم یزد برق تولید می‌کند .

وی یادآور شد: نرخ تضمینی خرید برق خورشیدی برای ظرفیت زیر 20 کیلووات 800 تومان و برای بالای 20 کیلووات تا 100 کیلووات 700 تومان است .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بازگشت سرمایه زیر چهار سال در سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی را متذکر شد و ابراز امیدواری کرد: ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه خانگی پس از اجرای کامل  طرح «بام به بام» به افزون بر پنج هزار و 160 نیروگاه کوچک افزایش یابد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار