رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: بیش از 60 هزار هکتار درخت برای جلوگیری از حرکت تپه‌های شنی در استان یزد کاشت شده است.
کد خبر: ۵۱۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 18 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»،محمد فتاحی با اشاره به اهمیت فرسایش بادی و معضلات به وجود آورده در این زمینه، اظهار داشت: درزمینه جلوگیری از حرکت شن‌های روان و همچنین گردوغبار و طوفان اقداماتی در کل استان یزد صورت گرفته است.

وی افزود: از اقدامات صورت گرفته در شهرستان‌های اردکان و زارچ می‌توان به نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت اشاره کرد؛ همچنین در شهرستان یزد و نیز اردکان از کشت‌های سنواتی مراقبت و آبیاری به عمل می‌آید.

 رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بابیان اینکه 60 هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت که در جهت جلوگیری از حرکت تپه‌های شنی و ... کاشت شده است که اکثراً از گونه تاغ تشکیل‌شده است، وظیفه حفاظت را در کل استان ایفا می‌کند.

فتاحی با عنوان اینکه از این 60 هزار هکتار جنگل دست کاشت، به میزان هزار و 400 هکتار آن آبیاری می‌شود، اذعان داشت: مابقی گونه‌ها دیگر به آبیاری احتیاجی ندارند و میزان هزار 400 هکتار نیز به‌طور متوسط سه نوبت در سال آبیاری می‌شوند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه: جنگل‌های دست کاشت تقریباً کل استان را شامل شده و در شهرستان‌های اشکذر، میبد، اردکان، خاتم، تفت، بهاباد و ... وجود دارند، خاطرنشان کرد: حدود 130 هکتار در شهرستان‌های یزد و اشکذر از پساب برای آبیاری استفاده می‌شود.

وی بابیان اینکه بافق و میبد و اردکان در اولویت کاری قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مالچ برای شرایط خیلی بحرانی و حاد مورداستفاده قرار می‌گیرد، در حال پیگیری هستیم که اگر منطقه‌ای نیاز به مالچ پاشی دارد، این عملیات نیز صورت گیرد.

رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان با اشاره به وجود عرصه‌های وسیع بیابانی و همچنین کمبود بارندگی در استان، اذعان کرد: همه متصدیان اعم از مردم می‌توانند با مکانیزه کردن کشاورزی و استفاده از روش آبیاری قطره‌ای از افت سفره‌ها جلوگیری کرده که به‌موجب آن نیز مشکلی برای تاغ‌های کاشته شده ایجاد نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار