معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد میزان نمک مورد نیاز روزانه هر فرد را هفت تا هشت گرم بیان کرد و گفت: استان در زمینه مصرف نمک در رتبه 13 کشور قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 18 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،محمدحسین مصدق  به مناسبت روز جهانی غذا (24مهرماه) در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه میزان مصرف نمک در بسیاری از نان ها بیش از حدمجاز است، افزود: وضعیت نانوایی ها استان هم از لحاظ کیفیت و کمیت ارائه نان مناسب نیست و باید میزان نمک نان کاهش یابد.
وی اظهار کرد: مصرف زیاد نمک از مهمترین عوامل فشارخون بالا و بروز بیماری های قلبی و عروقی است.
مصدق با بیان اینکه استان یزد در زمینه اضافه وزن نیز در رتبه 14 کشور قرار دارد، گفت: این استان در زمینه مصرف فست فودها در رتبه ششم، کم تحرکی رتبه پنجم، فشار خون رتبه نهم و دیابت در رتبه پنجم کشور قرار دارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ریشه 30 درصد بیماری ها را تغذیه ناسالم دانست و گفت: با الگوی صحیح تغذیه می توان بسیاری از بیماری ها را کنترل کرد.
مصدق خاطر نشان کرد: قبل از مصرف هر نوع ماده غذایی باید به برچسب آن توجه کرد تا از میزان نمک و چربی موجود در آن مطلع شویم.
مدیر نظارت بر موادغذایی ، دارویی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: میزان شکر در شیرینی ها سنتی استان بسیار بالاست و این نوع شیرینی در افزایش قندخون و بسیاری از بیماری ها نقش مستقیم دارد.
محمدرضا مورکیان با بیان اینکه 100 درصد محصولات غذایی یزد دارای پروانه ساخت و برچسب نشانگر تغذیه است، اظهار کرد: بر اساس برچسب نشانگر تغذیه، مصرف کننده به صورت دقیق از مواد اولیه موجود در محصول به خوبی اطلاع پیدا کرده و بر اساس نیاز بدنش محصولات مصرفی را انتخاب می‌کند.
24 مهرماه (16 اکتبر) روز جهانی غذاست وسازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) شعارتغییر آینده مهاجرت، سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی را برای روز جهانی غذا در سال 2017 تعیین کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار