کد خبر: ۵۱۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 18 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به دستاوردهای مختلف این اداره کل در استان،‌ گفت:‌ سال گذشته 26 کودک ناشنوا در استان شناسایی شدند و در مسیر درمانی کاشت حلزون قرار گرفتند.
  «جلیل عفتی» اظهار کرد:‌ بزرگداشت روز جهانی سالمند، ناشنوایان، نابینایان و کودکان از برنامه‌های بهزیستی در مهر ماه است.
وی با اشاره به مناسبت‌های سازمان بهزیستی در طول سال، افزود: گرامیداشت این مناسبت‌ها در حقیقت یادآوری اهمیت برنامه‌ریزی و توجه به جامعه معلولان است.
مدیرکل بهزیستی یزد گفت: 26 درصد معلولیت‌های استان مربوط به ناشنوایان است.
عفتی تصریح کرد: معلولیت ناشنوایان به دلیل عارضه عدم ارتباط فرد با جامعه،‌ یکی از شدیدترین نوع معلولیت‌ها محسوب می‌شود.
این مقام‌مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در 2 سال اخیر ورود افراد ناشنوایان به مدارس استثنایی استان، قطع شده است،‌ گفت: با خدمات توانبخشی که از سوی سازمان بهزیستی انجام شده، ناشنوایان شرایط حضور در مدارس عمومی را پیدا کردند.
وی غربالگری ناشنوایی را از اقدامات در دستور کار بهزیستی، به‌منظور حمایت از معلولان دانست و بیان کرد: سال گذشته 26 کودک ناشنوا شناسایی شدند و در مسیر کاشت حلزون برای درمان قرار گرفتند.
عفتی در ادامه با بیان این‌که 99 درصد کودکان استان از خدمات غربالگری شنوایی بهره‌مند شدند،‌ اظهار کرد:‌ در‌حال‌حاضر کل ازدواج‌های استان تحت پوشش غربالگری ژنتیک قرار می‌گیرند و نقش مهمی در کاهش آمار معلولان استان، ایفا می‌کند.

خدمات غربالگری زوج‌ها
مدیرکل بهزیستی یزد در با اشاره به این‌که سال گذشته 8 هزار زوج یزدی از خدمات غربالگری ژنتیک بهره‌مند شدند،‌ خاطرنشان کرد: 3500 معلول ناشنوا تحت پوشش سازمان بهزیستی استان هستند.
عفتی پیری را پدیده‌ای طبیعی دانست و بیان کرد:‌ 60 تا 75 سالگی سالمند جوان، 75 تا 90 سالگی سالمند پیر و 90 سال به بالا را افراد سالخورده می‌نامند.
وی با بیان این‌که قریب به 100 هزار سالمند در استان وجود دارد، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود در سال 1430، 25 درصد جمعیت ایران سالمند باشند.
این مقام‌مسئول افزایش متوسط عمر افراد را یکی از دلایل سالمندی عنوان کرد و افزود:‌ میزان رشد سالمندی استان 52/5 درصد است.
مدیرکل بهزیستی یزد در ادامه با بیان این‌که تعداد سالمندان زن بیشتر از سالمندان مرد است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد از سالمندان استان مجرد و 13 درصد از آنها تنها زندگی می‌کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار