سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ورود بیش از پنجاه هزار نفر گردشگر خارجی از ابتدای سال‌جاری تاکنون به شهر تاریخی جهانی یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 17 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،محمدرضا نصیری در این خصوص گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 51820 نفر گردشگر خارجی وارد استان یزد شده که این آمار نسبت به سال گذشته یازده درصد رشد داشته است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه عمده این گردشگران از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، چین و هلند هستند، اظهار داشت: در سال گذشته 113500 نفر گردشگر به استان یزد سفر کردند که امسال با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و همچنین تفاهم خوب سه استان فارس، اصفهان و یزد و تشکیل مثلث طلایی گردشگری پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 140 هزار نفر به استان یزد سفر کنند که نسبت به سال گذشته با رشدی معادل 20 درصد همراه خواهد بود.

نصیری تحقق این امر را نیز در ایجاد زیرساخت هایی در بخش های اقامتی و بین راهی دانست و اذعان داشت: ایجاد واحدهای اقامتی در سطوح چهار و پنج ستاره و طرح توسعه آنها و همچنین ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان در سال‌جاری است.

وی در ادامه از ساخت پنج هتل پنج ستاره در شهرستان‌های اردکان، میبد و یزد خبر داد و تصریح کرد: بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، بافت تاریخی شهر یزد و مجتمع‌های خدمات رفاهی که به گردشگران داخلی و خارجی استان کمک کند نیز در دستور کاری قرارگرفته است.

این مقام مسئول همچنین حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و بازاریابی و تبلیغات در این بخش را از برنامه‌های این اداره کل در راستای توسعه گردشگری استان عنوان کرد و گفت: موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی از اهمیت خاصی برای ورود گردشگران به استان برخوردار است به نحوی که استان یزد باید به گردشگران شناسانده شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه برای پذیرش گردشگر صورت گیرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله شاهد افزایش ورود گردشگران به استان یزد باشیم؛ که در این راستا تعامل و همبستگی کامل همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع را می‌طلبد تا ضمن امنیت گردشگران در بحث ارائه خدمات بهتر برای گردشگران پیشگام باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار