کد خبر: ۵۱۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 17 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم از پایش تالاب‌ها و آبگیرهای این شهرستان در راستاي كنترل هر چه بهتر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در انواع پرندگان آبزی و مهاجر خبر داد.

دکتر «محمد امین قدیمی» در اين باره تصريح كرد: شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم در حوزه‌ی همکاری‌های بین بخشی با اجرای تفاهم‌نامه‌ای با ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شاهد اجرای گشت مشترک به صورت دوره‌ای جهت پایش تالاب و آبگیرهای این شهرستان در خصوص احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در انواع پرندگان آبزی و مهاجر است تا به صورت هر چه بهتر بتواند این بیماری خطرناک را تحت کنترل درآورد .

وي در ادامه يادآور شد: در سال جاری بیش از نیم میلیون نوبت سردام سبک و سنگین در شهرستان خاتم مورد مایه‌کوبی قرار گرفته‌اند .

قديمي همچنين از تعداد بیش از هشت هزار و 500 مورد نظارت بهداشتی بر لاشه‌‌های دام در کشتارگاه‌های اين شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر این نظارت‌ها در حدود پنج هزار مورد بازرسی از مرکز تهیه و توزیع فراورده‌های خام دامی و بیش از يك‌هزار و 500 مورد بازدید و نظارت بر خودروهای حمل دام و فراورده‌های خام دامی در یکسال گذشته تاکنون صورت پذیرفته است .

وي با اشاره به نقش موثر دامپزشکی در امر درمان دام‌ها، اظهار كرد: از مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از يك‌هزار و 600 مورد مشاوره و راهنمایی دامداران در رابطه با بهداشت و بیماری های دامی و مشترک توسط کارشناسان این شبکه انجام شده است.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در همین راستا در حدود يك‌هزار و 300 مورد معاینه، درمان و کالبد گشایی دام و 75 مورد انجام تست مشمشه نیز انجام شده است .

وي همچنين از اجرای طرح‌های ملی در خصوص مبارزه با بیماری های دامی و انگل‌های داخلی و خارجی با توزیع سم و سمپاشی در اماکن دامی خبر داد و گفت: با همکاری بخشداري مرکزی و بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیش از 450 هزار متر مربع از دامداری‌های شهرستان خاتم مورد سمپاشی قرار گرفت .

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم در پايان نيز به طیف وسیع خدمات دامپزشکی اشاره و بيان كرد: علاوه بر موارد یادشده فعالیت‌های متنوع و متعدد بسیاری از جمله نمونه‌برداری و ارسال موارد مشکوک به بیماری به انستیتو پاستور و پیگیری نتیجه‌ی آنها، قرنطینه دام‌های مشکوک، بازدید و نظارت بر داروخانه‌های دامپزشکی و مراکز واکسیناسیون شهرستان، پیگیری مصوبات شورای بهداشت، نظارت بر حسن اجرای کار در بخش خصوصی دامپزشکی و صدور انواع مجوزهای بهداشتی از دیگر خدمات پرسنل سختکوش دامپزشکی این شهرستان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار