رئیس اداره امور عشایری یزد گفت: برای زنجیره تولید گوشت قرمز و سرمایه در گردش مورد نیاز مبلغ 44.5میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به عشایر این استان اختصاص داده شد.
کد خبر: ۵۰۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»حسن زارع اظهار کرد: از این مبلغ 4.5میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 80 خانوار عشایر در شهرستان های ابرکوه و خاتم برای تولید گوشت قرمز پرداخت شد.
وی با بیان اینکه درآمد عشایر استان از طریق پرورش دام سبک تامین می شود، افزود: همچنین 40میلیارد ریال تسهیلات یکساله به عنوان تامین سرمایه در گردش برای تولید گوشت قرمز به 400نفر از عشایر استان در این مدت پرداخت شده است .
رییس اداره امور عشایری استان در ادامه با بیان اینکه در 6ماهه نخست امسال 2 میلیارد ریال برای تامین آب مورد نیاز عشایر هزینه شده است، افزود: در این مدت روزانه 6 دستگاه تانکر آب 10هزار لیتری برای دام عشایر استان حمل و توزیع شده است.
وی ادامه داد: سالانه یکهزار و 500 دستگاه تانکر 10هزار لیتری آب شرب برای مصارف جمعیت عشایری توزیع می شود.
این مسئول یادآور شد: جمعیت عشایر استان بیش از 6 هزار نفر در قالب یکهزار و 300 خانوار و سه ایل بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که به پرورش 140هزار راس دام سبک مشغول هستند.
وی بابیان اینکه عشایر یزد در مناطق ییلاقی استان های فارس و کرمان فعالیت دارند، افزود: عشایر استان با تلاش و فعالیت خود در پرورش دام سبک، 25 درصد مواد پروتئینی، 15 درصد مواد لبنی استان یزد را تولید می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار