رئیس دانشگاه اردکان گفت: در سال تحصیلی جدید 700نفر دانشجو در مقاطع مختلف پذیرش شدند که از این تعداد 130 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شدند .
کد خبر: ۵۰۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»علی نصیری طوسی در نشست خبری با رسانه ها و خبرنگاران اردکان افزود: در حال حاضر دانشگاه اردکان با 2700 دانشجو در 36 کد رشته که 15 کدرشته آن مربوط به کارشناسی ارشد است مشغول به فعالیت علمی می باشند.
وی اضافه کرد: شروع این دانشگاه با تاسیس دانشکده منابع طبیعی در سال 1374 بوده و در سال 1389با ادغام شدن با مرکز آموزش عالی اردکان، مجتمع آموزش عالی اردکان شکل گرفت و در سال 1390 رسما تبدیل به دانشگاه اردکان شد.
رئیس دانشگاه تصریح کرد: 50 درصد ورودی های 96 بومی استان یزد می باشند و حدود یک هزار دانشجو ساکن خوابگاه هستند.
نصیری با بیان اینکه با توجه به صنعتی بودن اردکان و به منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنایع، نمایشگاهی با محوریت دانشگاه اردکان برگزار خواهد شد ، از پروژه های در حال ساخت مانند خوابگاه های دانشجویی و آموزشکده دامپزشکی توضیحاتی ارائه داد.
وی ابراز امیدواری کرد با اختصاص بودجه لازم از طرف دولت، این پروژه ها کامل و در اختیار دانشجویان قرار گیرند.
نصیری در ادامه گفت: یکی از مشکلات دانشگاه در حال حاضر کمبود زمین برای گسترش فیزیکی دانشگاه می باشد که همت و همدلی مسئولان شهر و استان جهت تحقق این امر لازم است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه شاهد بد اخلاقی ها و بد عهدی های دولت آمریکا در قضیه برجام هستیم و این برگرفته از خوی استعماری این دولت است و فقط با همبستگی ملی و اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری می باشد می توان پیروز این میدان بود و دانشگاه با رویکرد اقتصاد دانش بنیان می تواند وابستگی های کشور به خارج را کم کند و کشورمان ایران عزیز را به خودکفایی برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار