رئیس کل سابق دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد گفت: با توجه به روند رو به رشد ورودی پرونده های قضایی به دادگستری استان ، متوسط زمان رسیدگی از 117 روز در سال 90 به 90 روز در سال 96 کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۰۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»غلامعلی دهشیری در آیین معارفه همتای خود افزود: به رغم افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی و کمبود کادر قضایی و اداری با مدیریت انجام شده ، افزایش رسیدگی به پرونده های قضایی محقق شد و متوسط رسیدگی ماهانه 95 فقره پرونده در سال 90 به 103 پرونده در ماه در سال 96 رسید.
وی ادامه داد: در حالیکه 29درصد نیروی انسانی شاغل در دستگاه قضایی استان در دادگستری شهرستان یزد مشغول به خدمت هستند ، 62 درصد پرونده های وارده به محاکم بدوی به دادگستری یزد رسیدگی می شود.
این مقام قضایی اظهار کرد: با وجود افزایش تعداد پرونده‌های ورودی در حوزه قضایی یزد، تعداد پرونده های خروجی نیز افزایش بسیار خوبی داشت که این امر حکایت از عملکرد مطلوب کارکنان حوزه قضایی دارد .
دهشیری ، ارسال درخواست‌های تغییر جنسیت و اثبات نسب به پزشکی قانونی و ثبت و ارجاع به شعبه خانواده پس از وصول نظر پزشکی قانونی را از جمله خلاقیت‌هایی در انجام برخی امور برای کاهش زمان رسیدگی دانست و تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه قضایی بر کسب رضایت خدا و کرامت ارباب رجوع است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیست .
وی بر اهمیت نشست های قضایی در دادگستری یزد تاکید کرد و گفت: با هدف آشنایی و مطالعه در قوانین جدید ، نشست های قضایی در ابتدای ساعت اداری و قبل از حضور ارباب رجوع تشکیل می شود تا به جلسه های رسیدگی نیز همزمانی و تداخل نداشته باشد.
این مسئول افزود: برنامه ریزی در راستای انجام بازدید مقام های قضایی از زندان و مراکز صنعتی دارای پرونده با هدف کاهش جمعیت کیفری از دیگر برنامه های دارای اولویت در دادگستری یزد بود.
غلامعلی دهشیری پس از 10سال خدمت در سمت رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با حکم آیت الله آملی لاریجانی به سمت معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد منصوب شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار