مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: عملیات بهسازی محور گردنه علی‌آباد قبل از فصل زمستان به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 15 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»محسن صادقیان  با اشاره به اینکه هدف از اجرای بهسازی‌های محور گردنه علی‌آباد افزایش ایمنی، تعدیل گردنه علی‌آباد و جلوگیری از ریزش‌های کوه است، اظهار داشت: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است که باند قدیم این محور همانند باند جدید هم ازنظر قوس اصلاح شود و هم ازلحاظ بدنه به حالت تعدیل برسد.

وی با اعلام این خبر که بهره‌برداری قطعی محور علی‌آباد قبل از شروع فصل زمستان و بارندگی‌ها با هماهنگی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل‌ونقل صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: به دلیل هوازدگی و یخ‌زدگی بیشتر سنگ‌ها در فصل زمستان ریزش‌های متعددی را در این محدوده شاهدیم؛ لذا با اقدامات در حال اجرا از میزان ریزش‌ها و خطرات ناشی از آن جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بابیان اینکه در سال جاری در حال پیگیری تأمین اعتبار برای تعمیرات و اصلاح هستیم، افزود: در دستور کار خود 39 نقطه حادثه‌خیز داشته‌ایم که همه را آشکارسازی کردیم.

صادقیان با عنوان اینکه اولویت اول ما در جاده‌ها، ایمنی است و تمام تلاش ما بر این است که بیشترین اعتبارات را به سمت ایمن‌سازی جاده‌ها ببریم، اذعان کرد: بهسازی و روکش جاده‌ها در اولویت دوم ما قرار دارد که در صورت تأمین اعتبارات این رویه نیز صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین از پروژه‌ها در سال جاری نصب هند ریل و گارد ریل روی پل‌ها است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از جاده‌های استان خصوصاً جاده‌هایی که در قدیم ساخته‌شده است حفاظ ندارد، بر این اساس نصب هند ریل و گارد ریل روی پل‌های بدون حفاظ در اولویت کار قرارگرفته است و در حال حاضر محور یزد به سمت مهریز و انار و یزد به سمت طبس و نائین در اولویت نصب قرارگرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بابیان اینکه در حال نزدیک شدن به سفرهای اربعین هستیم، افزود: مسیرهای مورد تردد اتوبوس‌ها به‌صورت مشترک با پلیس‌راه مورد بازدید قرارگرفته است که اگر نقطه حادثه‌خیزی وجود دارد آشکارسازی و اصلاح شود.

 وی در پایان با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسی حمل‌ونقل استان در حال برنامه‌ریزی برای مرز چذابه است، خاطرنشان کرد: افرادی که قسط سفر در زمان اربعین رادارند جهت جلوگیری از گران‌فروشی‌ها در مرزها، بلیط رفت‌وبرگشت را از شرکت‌های مسافربری تهیه کنند و اگر بلیط های برگشت را در یزد تأمین کنند دیگر مشکلی در مرز نخواهیم داشت و ما می‌توانیم بهترین برنامه‌ریزی را برای آسایش آن‌ها داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار