کد خبر: ۵۰۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 12 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سیامک سلطان احمدی از کارآفرینان موفق یزدی است که بعد از فعالیت 10 ساله خود در سمت سرپرستی هاکوپیان در تهران، او را راضی نکرد و به عرصه تولید وارد شد و در این عرصه برخلاف تصور خیلی‌ها موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورد. او اکنون یکی از بهترین و موفق‌ترین پرورش‌دهندگان گاو سمینتال در استان یزد است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص شروع کار خود گفت: در ابتدای کار به دنبال پرورش شترمرغ بودم که بابی توجهی و بی‌رغبتی مسئولین یزد و مهریز قرار گرفتم که می‌گفتند اگر از عهده خودت برمی‌آید شروع کن وگرنه از ما کاری برنمی‌آید، یکی از بچه‌های جهاد پیشنهاد داد که می‌توانی زمین مناسب بخری و این مشغول به دامداری در قسمت گاو شوی؛ به همین دلیل به خاطر علاقه‌ای که به کار تولیدی داشتم به خدا توکل کردم و کار را شروع کردم.

این فعال اقتصاد مقاومتی در یزد افزود: بنده به دلیل اینکه همیشه به دنبال نوآوری هستم به پرورش گاو سمینتال در استان پرداختم، سمینتال یکی از بهترین نژادهای دومنظوره شیری گوشتی در جهان ازلحاظ تولید است و یکی از مشهورترین نژادها در اروپا است؛ همچنین هزینه‌های نگه‌داری این گاو پایین است و پرورش این گاو به را می‌توان به‌عنوان نژادی اقتصادی معرفی کرد.

احمدی بر ضرورت توجه به پرورش گاو نژاد سمینتال در استان یزد به دلیل کم‌خوراکی آن و باقابلیت تولید شیر و گوشت بالا تأکید کرد و اظهار داشت: در استان یزد به دلیل آب و هوایی خاص که دارد در اوایل یک گوساله سه‌ماهه را امتحان کردم تا ببینم در برابر شرایط آب و هوایی استان یزد چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهد؛ چراکه این پرورش‌دهندگان این نوع گاوها در استان‌های مازندران و گلستان بسیار موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرورش گاو سمینتال دارای ریسک پایین و سودآوری بالاست، اذعان کرد: چهار سال است که در فهرج استان یزد این کار را شروع کرده‌ام و در حال حاضر شیر و پنیر این گاو را به‌راحتی خریداری می‌شود؛ چراکه ازلحاظ پروتئینی از کیفیت بالایی برخوردار است.

این فعال اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه گاو سمینتال از هزینه‌ای پایین برخوردار است و بیماری در این گاو اصلاً حاشیه ندارد، خاطرنشان کرد: به‌مرور حجم کار خود را گسترش دادم و با پول خودم و وام بسیج سازندگی بود که این کار را شروع کردم و اکنون 18 گاو سمینتال در عرصه کاری خوددارم که از این تعداد ده گوساله و مابقی را می‌دوشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت فعالان در این عرصه را کنار گذاشته و اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد، تصریح کرد: خواهشم از مسئولین این است که در جهت تولید و خودکفایی در استان اقدامات مؤثرتری انجام دهند.

احمدی ضمن انتقاد از حمایت ارگان‌های دولتی در راستای رونق بخشی در عرصه‌های تولید، تأکید کرد: فقط بسیج سازندگی به ما خیلی کمک کرد که با همان وام اولیه بسیج سازندگی بود که توانستم با خریداری گوساله کار خود را رونق‌بخشم؛ درصورتی‌که هیچ ارگان دولتی ما را در این راستا حمایت نکرد و خیلی از بانک‌ها به ما قول دادند ولی هیچ‌کدام به وعده خود عمل نکردند.

این فعال اقتصاد مقاومتی در یزد افزود: من از این اقدام خود خیلی رضایت دارم و خواهشم از مسئولین این است که روشی متفاوت‌تر را در پیش گیرند و ما را در این زمینه حمایت کنند تا بتوانیم تعداد بیشتری از این گاو را خریده و پرورش دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار