دادستان کل کشور:
آقای نماینده‌ای که رانت وابستگی خود را به بزرگان می‌خورد، دنبال این هست نکته‌ای پیدا کند و علیه قوه قضاییه بنویسد. داستان این آقا داستان فردی است که روی خانم‌ها غش می‌کرد. وقتی کسی در دادگاه‌ها محکوم می‌شود خود را ناراضی نشان می‌دهد اما این مقدار نارضایتی در دستگاه اجرایی یعنی در جایی مشکلی وجود دارد.
کد خبر: ۵۰۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 11 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در سی و ششمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: اگر منشور امیرالمومنین را در بخش‌های مختلف اجرایی، قضایی، قانون‌گذاری و حتی نیروی مسلح حاکم کنیم، قطعا زندگی ما خیلی بهتر از این خواهد بود.

وی ادامه داد: در ارتباط با بکارگیری کارگزاران، حضرت علی به مالک دستور می دهند کارگزاران را با آزمون و امتحان بکارگیر و آنها را بر اساس تمایلات شخصی به کار نگیرد. پستی که امروز به من و شما داده شده از روسای قوا گرفته تا وزرا و روسای ادارات، امانت است. قطعا و مسلما یکی از عوامل آسایش مردم، داشتن سیستم اداری سالم است و این مسئله هم در قوه مجریه، قوه قضاییه و مقننه صدق دارد. اگر خدای ناکرده قرار باشد عدم سلامت خود را نشان بدهد، مردم چکار کنند؟ چند درصد از مردم از دستگاه‌های حاکمیت رضایت دارند؟ نمی‌گویم 100 درصد باید رضایت داشته باشند چون مقدور نیست. 50 درصد نارضایتی به دستگاه‌های قضایی طبیعی است چون وقتی کسی در دادگاه‌ها محکوم می‌شود خود را ناراضی نشان می‌دهد اما این مقدار نارضایتی در دستگاه اجرایی یعنی در جایی مشکلی وجود دارد.

دادستان کل کشور گفت: در کشور ما حاکمیت اسلام و قرآن است و پسندیده نیست کار مردم را در ادارات به فردا بیندازند و این خیانت به مردم است. مهم، قانون و اجرای قانون است و ناظر بر این دستگاه‌ها به موجب اصل 174 قانون اساسی، سازمان بازرسی کل است. نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین دو وظیفه مهم سازمان بازرسی است. اگر چنانچه در سازمان بازرسی به این دو وظیفه عمل شود، باید شاهد این همه فساد باشیم؟ این به معنای نفی زحمات شما نیست اما خروجی کار شما را می خواهیم تحلیل کنیم. به نظر شما چه اشکالاتی در کار ما و دستگاه قضا هست که شاهد اینگونه فسادها در ادارات هستیم.

منتظری افزود: اگر در دستگاه قضایی و سازمان بازرسی آنگونه که وظیفه‌مان است عمل می کردیم شاهد این همه فساد نمی بودیم. نظارت باید از اولین گام یک پروژه تا پایان آن باشد. نه اینکه بعد از پایان پروژه نظارت کنیم. سازمان بازرسی منافذ را برای سوء استفاده باید ببندد. سیستم بانکی ما سیستم ناسالمی است و دلیل آن این همه اختلاس‌ها و سو برداشت ها و پرداخت تسهیلات به اقارب و نورچشمی هاست. اگر سیستم بانکی ما درست بود، نباید شاهد چنین وضعی می بودیم. همین الان بیش از 12 الی 13 پرونده در هیئت انتظامی بانک مرکزی داریم.

نماینده‌ای که نان وابستگی به بزرگان را می‌خورد، چرا فقط از وابستگان جاسوسان و اپوزیسیون حمایت می‌کند

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در ادامه سخنان امروز خود در مراسم سالگرد تأسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی به چاه ویل تبدیل شده است. در خصوصی‌سازی با اموال بیت‌المال چه کردند؟ از شرکت آذراب و هپکو گرفته تا پتروشیمی کرمانشاه. باید یک فکری کرد. امروز باید از نظارت سیستماتیک بیشتر استفاده کرد. قطعا مقدور نیست که در کنار هر پروژه‌ای از یک یا دو ناظر استفاده کنیم و باید از فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف بانکی و گمرکی استفاده کرد.

وی ادامه داد: قوه‌قضاییه هم که می‌خواهد به پرونده‌های مهم و مهره هایی که به برخی جاها اتصال دارند ورود کند، یک آقای بزرگواری می‌گوید قوه قضاییه بیکار است و احضار می کند و آقای بزرگوار دیگری می گوید قوه قضاییه برخورد سیاسی می کند. در انتخابات تخلفات بسیاری داشتیم و برخی مقامات در امر انتخابات تخلف صریح داشتند و حالا که پرونده تشکیل شده و می خواهیم برخورد کنیم می گویند برخورد شما سیاسی است. این مسئله هم شامل دولت سابق و هم دولت فعلی است. در بحث مسائل مالی قوه قضاییه ورود می کند و به یک مهره‌هایی می‌رسد که وابستگی‌هایی دارد و می‌گویند قوه قضاییه برخورد سیاسی می کند. آخر بی انصاف ها این چه حرفی است می زنید؟

منتظری گفت: آقای نماینده‌ای که رانت وابستگی خود را به بزرگان می‌خورد، دنبال این هست نکته‌ای پیدا کند و علیه قوه قضاییه بنویسد. اگر حداقل در همه موارد ورود پیدا می کرد یک چیزی. اولا اجازه دخالت در مسایل قضایی را ندارید. ثانیا داستان این آقا داستان فردی است که روی خانم‌ها غش می‌کرد. چطور هر چه حمایت می کنی وابستگان به جناح جاسوس و اپوزوسیون است؟ یکبار از یک آدمی عادی حمایت کردی؟ چرا دروغ می‌گویید؟ نقد یا علمی و حقوقی است یا به روش اشکال دارید اما از یک جریان و اشخاص و از محکومین مشخصی حمایت‌کردن، نشان می دهد صداقت ندارید و دنبال منافع سیاسی هستید.

وی افزود: اینکه نماینده‌ای هر روز تریبونی پیدا کند و قوه قضاییه را بکوبد به نفع کیست؟ همین نماینده اگر پرونده‌ای داشت به قوه قضاییه مراجعه می‌کرد یا نمی کرد؟ دیدیم که مراجعه کرد. بنابراین اجازه بدهید قوه قضاییه با آرامش به پرونده‌ها رسیدگی کند. اقتدار قوه قضاییه باید حفظ شود و اگر ایرادی دارید، منطقی، عقلی و حقوقی مطرح کنید.

دادستان کل کشور گفت: آدم دلش از اینجا می‌سوزد که اصلا اطلاعی از محتویات پرونده ندارد و اظهارنظر ماهوی می‌کند. تو که از محتویات پرونده اطلاع نداری چرا اظهارنظر می‌کنی و به خودت اجازه می‌دهی یک تیری بیندازی و این ممکن است به سینه قوه قضاییه بخورد. فکر می‌کنید قوه قضاییه تضعیف شود به نفع مردم است؟ والله این طور نیست. هیچ دستگاهی به اندازه قوه‌قضاییه در درون خود عوامل نظارتی ندارد و اگر یک قاضی مشکلی داشته باشد برخورد می شود. شما ببینید در همین سال 95 چه تعداد قاضی منفصل شد. اینها را نمی‌بینند و اینگونه به قوه قضاییه هجمه می کنند و اظهار دلسوزی هم می کنند. از سوی دیگر کشورهای استکباری از این مسایل استفاده کرد و نظام را تضعیف می کنند.

منتظری گفت: قوه قضاییه یکی از محورهای اصلی است که دشمن به دنبال تضعیف آن است. کسانی که دنبال براندازی نظام هستند، قوه قضاییه را هدف قرارداده اند.  قصد دارند قوه قضاییه را به انحاء مختلف بکوبند؛ از نسبت‌های ناروا گرفته تا توهین و دروغ، هدف شان سلب اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران از دیگر نهادهایی است که دنبال تضعیف آن هستند. سپاه پاسدارانی که از میان مردم برخاسته و این همه ایثار در عرصه های مختلف داشته است. در همین جریانات دو، سه سال اخیر اگر حضور سپاه قدس در عراق و سوریه نبود، می‌توانستند دماغ داعش را به خاک بمالند و این همه پیشرفت داشته باشند؟ سردار سلیمانی نمادی از سپاه در دفع تروریست در منطقه است و بعد می خواهند اینها را در گروه‌های تروریستی قرار دهند. واقعا خنده‌دار است. سپاه تروریست شود و آن وقت نتانیاهو و این کشور جعلی نماد آزادی‌خواهی است؟ حرکت دشمن حساب شده است. چرا می خواهند سپاه را در دنیا تروریستی نشان دهند؟ من و شما باید مراقب باشیم و دیگر به دشمن کمک نکنیم.

دادستان کل کشور گفت: همین امروز تیتر برخی روزنامه ها را دیدم که موجب تاسف است آن هم در روزی که دشمن به دنبال تروریست معرفی کردن سپاه است. این جز عامل دشمن بودن است؟ فکر می کنید اگر سپاه و قوه قضاییه تضعیف شود نان‌تان در روغن است؟ کور خوانده‌اید. این ره که می روید به جهنم است. تا یک زمانی نظام به افرادی که کرم‌صفتانه کار می‌کنند مهلت می‌دهد. قبل تر از اینها کسانی آمدند که به جایی نرسیدند و اینها هم به جایی نمی رسند.
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
واقعا راست میگه اگه قوه قضائیه و بازرسی به کار خودشون درست عمل می کردند مدیرعامل هلال احمر یزد جرات نمی کرد در این مدت کوتاه مدیریتش کوهی از تخلف انجام بده
اقای دادستان حرف نزن مردی عمل کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار