مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان یزد گفت: طی 19 مرحله ثبت‌نام در طرح سهام عدالت در مجموع در استان یزد 621 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 11 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا فلاح با اشاره به اینکه سهام عدالت دارای اهداف بسیار مهم و گسترده‌ای است، گفت: توزیع متعادل ثروت و درآمد در کشور، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دائمی برای خانوارهای نیازمند، تصریح در روند خصوصی‌سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت‌های دولتی، استفاده از روش‌های شفاف و سالم‌تر جهت واگذاری سهم شرکت‌ها، متکی‌به‌خود نمودن خانوارهای نیازمند و کاهش تعهدات مستقیم دولت و نهادهای حمایتی در این زمینه، کاهش اندازه بخش دولتی و انتقال تصدی‌ها به عموم مردم، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور و ... ازجمله اهداف این طرح است.

این مقام مسئول اظهار داشت: متأسفانه به این اهداف دست نیافته‌ایم درصورتی‌که قرار بر این بوده است که مشمولین این طرح طی 10 سال مالک سهام اعطایی شوند.

وی افزود: از ابتدا قرار بر این بود با اختصاص یک‌میلیون تومان سهام به هر فرد از سال 85 تا 95 سالی 100 هزار تومان از سود شرکت‌ها برداشته‌شده تا این‌یک میلیون تومان تسویه شود؛ اما با اعلام دولت، مبنی بر اینکه سالی 55 هزار تومان و در کل حدود 530 هزار تومان شده است براین اساس هدف اصلی ما هنوز محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت استان بابیان اینکه در استان 621 هزار نفر ثبت‌نام کرده که حدود 60 درصد جمعیت استان یزد را مشمول می‌شود، تصریح کرد: در طی 19 مرحله نسبت به ثبت‌نام مشمولان اقداماتی صورت گرفته است.

فلاح در پایان با تأکید بر اینکه بیش از 50 درصد مشمولان طرح سهام عدالت باقی‌مانده اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما در تلاشیم اصل سهام که در دست دولت است را به دست مردم رسانده و مردم اختیار آن را داشته باشند و بتوانند خریدوفروش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار