رئیس مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد گفت: اولین بیمارستان تخصصی دیابت کشور تا پایان سال 97 در یزد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۰۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 11 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا آقایی میبدی  با اشاره به اینکه میزان شیوع دیابت در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بر اساس آمار معاونت بهداشت در سال گذشته رتبه استان یزد در دیابت اول، دوم و سوم بوده است؛ اما خوشبختانه در حال حاضر به جایگاه پنجم ارتقا یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه هنوز این رتبه خوشایند استان یزد نبوده و امکان جهش رتبه وجود دارد افزود: 18 تا 20 درصد افراد بالای 20 سال در استان به دیابت مبتلا هستند. در چند سال گذشته خدمات برای دیابت خیلی گسترده شده به‌گونه‌ای که کلینیک‌های سطح دو دیابت در کلیه بیمارستان‌های دولتی استان مشغول به کار هستند و اولین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دیابت در کشور مجوزش برای یزد گرفته‌شده است که ان شالله تا پایان سال 97 افتتاح می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد با تأکید بر اینکه با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت بیماریابی و مراقبت درمان بیماران در کلیه مراکز درمانی بیشتر شده است، اظهار داشت: کلینیک مرکز تحقیقات دیابت استان یزد به‌عنوان یک مدل جامع کلینیک در کشور انتخاب‌شده است و خدماتی شامل خدمات درمانی، خدمات آموزشی، فرهنگ‌سازی، مراقبت از بیماران و پیشگیری از عوارض آن در دستور کاری خود قرار داده است.

دکتر آقایی تصریح کرد: با توجه به اینکه 25 درصد بهداشت و سلامت مردم در اختیار مرکز دیابت استان و مابقی بین بخشی، فرهنگی و مردمی است، در این زمینه اطلاع‌رسانی دیابت به‌خوبی عمل شده است که در این اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و صداوسیما نقش به سزایی را ایفا کرده‌اند؛ چنانچه 25 الی 30 درصد این اطلاع‌رسانی‌ها به‌درستی انجام‌شده است.

این مقام مسئول کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب و اضافه‌وزن را ازجمله دلایل افزایش دیابت در استان عنوان کرد و یادآور شد: آموزش‌وپرورش استان در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است؛ به‌گونه‌ای که در راستای پیشگیری از این معضل با اجرای طرح حامی پیشگیری از دیابت در سطح پژوهشی، آموزشی و مداخله‌ای خوش درخشیده است.

وی از راه‌اندازی اتوبوس دیابت در یزد خرداد و خاطرنشان کرد: این اتوبوس فردا با خدمات مشاوره‌ پزشکی و پرستاری دیابت، امکانات آموزشی، تجهیزات دیابت و غیره افتتاح می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقاتی دیابت یزد در پایان تأکید کرد: از مسئولین شهری به‌خصوص شهرداری، سازمان حمل‌ونقل، تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی استان کمال تشکر راداریم که همیشه حامی ما بوده‌اند؛ همچنین خواهشمندیم از توانمندی‌های استان کمال استفاده شود تا استان یزد به‌عنوان قطب درمان آموزش، پژوهش و پیشگیری از دیابت در کشور معرفی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار