فرمانده نيروي انتظامی شهرستان اردکان با اشاره به آمار بالای اتباع بیگانه در اين شهرستان، از دستگیری و طرد 974 نفر از اتباع غیرمجاز در اين شهرستان در يك سال اخير خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 08 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سرهنگ «سیدرضا صادقیان» همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران عنوان كرد: با توجه به آمار بالای اتباع بیگانه در اردکان، هر چند ماه یک بار گشت‌های مخصوص در مهمان‌شهر و محل سکونت اتباع انجام و اتباع بدون مجوز و کارت شناسایی، به خارج از مرز طرد می‌شوند .

وي از دستگیری 974 نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان اردکان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار كرد: حدود یک درصد آمار اتباع ساکن در اردکان به صورت غیرمجاز تردد دارند که همه موارد گزارش شده، دستگیر و طرد شده‌اند و این آمار نسبت به مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است .

صادقيان به کاهش چهار درصدی سرقت نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: 164 نفر سارق در سطح شهرستان دستگیر شده که این آمار از شناسایی 90درصدی، سارقین سرقت‌های انجام شده خبر می‌دهد که البته در طی چند ماه اخیر آمار سرقت با افزایش روبرو بوده است .

این مقام مسئول ادامه داد: طی یکسال گذشته 638 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و نیز 342 نفر توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در دام ماموران جان بر کف نیروی انتظامی افتاده‌اند .

وي توجه به امر آسایش و رفاه جامعه برای همه شهروندان را امری الزامی خواند و تصریح کرد: دو هزار و 527 مورد توقیف موتورسیکلت به دلایل مختلف از جمله مزاحمت و عدم رعایت قوانین در سطح اردکان صورت گرفته که علاوه بر آن  582 مورد توقیف خودرو به ثبت رسیده که اکثر موارد توقیف شده دارای آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت در شهر مخصوصاً مراسم عروسی بوده است .

به گزارش ایسنا وی با توصیه به مردم در خصوص آسیب‌های اجتماعی، پیشگری را بهتر از درمان عنوان و بيان کرد: در زمینه کنترل و کاهش سرقت شهروندان با نصب دزدگیر و دوربین مداربسته که ضریب امنیتی را بالا می‌برد، مطمئناً جغرافیای جرم را تغيير خواهد كرد.

صادقیان در پایان افزود: از شهروندان می‌خواهیم تا در جهت کاهش آمار سرقت درب‌های ورودی‌های خانه را مستحکم‌تر بسازند و به موضوعات امنیتی بیشتر اهمیت دهند و نیز برای نگهداری اموال ارزشمند از نوع سکه، طلا و پول زیاد از گاوصندوق امانات بانک‌ها استفاده كنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار