این کروم بوک پریمیوم که جای خالی آن در بازار احساس می شد، با قیمت پایه 999 دلار در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت. البته پرداخت 1000 دلار برای کروم بوک کمی عجیب و غیر منطقی است، اما گوگل می گوید محصول آنها واقعاً ارزش این برچسب قیمتی را دارد.

پیکسل بوک مانند لپ تاپ های یوگای لنوو کاملاً تا شده و به شکل یک تبلت در می آید. در حالی که بیشتر تولید کنندگان نوت بوک به سمت نمایشگرهایی با حاشیه بسیار باریک رفته اند، گوگل چنین رویکردی را در پیش نگرفته و نمایشگر 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3:2 و حاشیه های نسبتاً بزرگ را انتخاب کرده است.

مدل پایه این دستگاه که 999 دلار قیمت دارد، به پردازنده نسل هفتمی اینتل از سری Core i5، هشت گیگابایت حافظه رَم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده. دو درگاه USB-C برای شارژ و اتصال لوازم جانبی روی پیکسل بوک وجود دارد و اگر موبایل های پیکسل را در اختیار داشته باشید، می توانید به صورت خودکار از تترینگ داده استفاده کنید.
گوگل دستیار هوشمندش را درون این لپ تاپ هم قرار داده و برای دسترسی راحت تر، دکمه اختصاصی «اسیستنت» را در جایگاهی مشابه دکمه استارت ویندوز روی کیبورد پیکسل بوک تعبیه کرده.
نمایشگر 12.3 اینچی این دستگاه از قلم استایلوس هم پشتیبانی می کند که 99 دلار قیمت داشته و شبیه محصولات حرفه ای وکوم (Wacom) است. این قلم با تأخیر بسیار ناچیز 10 میلی ثانیه ای، از تغییر زاویه تا 60 درجه و تشخیص بالای 2000 سطح فشار نیز پشتیبانی می کند.
 پیکسل بوک کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و قلم همراه آن نیز در برخی اپلیکیشن های اندرویدی بسیار سودمند خواهد بود. البته هنوز تعداد اپ های سازگار با کروم بوک ها چندان زیاد نیست اما گوگل امیدوار است با توسعه بیشتر سیستم عامل کروم، توسعه دهندگان را به فعالیت بیشتر وادار سازد تا بتواند رقابت جدی تری را با مک و پی سی شروع نماید.
 همان طور که گفتیم، پیکسل بوک گوگل از قیمت پایه 999 دلار شروع شده و بالاترین مدل آن با پردازنده Core i7، شانزده گیگابایت حافظه رَم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی تا 1750 دلار قیمت دارد. با این حساب، کروم بوک جدید گوگل در رده قیمتی مک بوک ها و سرفس ها جای می گیرد.پیش فروش پیکسل بوک از امروز آغاز شده و از تاریخ 31 اکتبر (نهم آبان) به دست خریداران خواهد رسید.
 
 
//دیجیاتو