معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد گفت: موج مطالبات پرداخت‌نشده روبه‌رو شده‌اند آن‌ها را در تنگنای شدید اقتصادی قرار داده و حتی بسیاری از آن‌ها را از ادامه راه بازداشته است.
کد خبر: ۵۰۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 04 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»احمدرضا فقیه خراسانی  در نشست فعالین صنعتی استان یزد با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در این استان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در امر تولید و اشتغال گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری یزد فعالیت‌هایی فکر محور و خلاقانه را اجرا می‌کنند که ضمن ارائه ارزش‌افزوده بسیار بالا، هیچ نیازی به کشورهای خارجی ندارد که این جریان می‌تواند نمودی عینی از اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

وی افزود: امروز ما در پارک علم و فناوری استان جوانانی داریم که با طراحی و ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه و عرضه آن‌ها در سایت‌های فروش، درآمدی بالغ‌بر یک میلیارد تومان در سال گذشته کسب کرده و این رقم در پایان سال جدید بالغ در حدود سه میلیارد تومان برآورد شده که در نوع خود در کشور کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان یزد ادامه داد: پارک علم و فناوری استان در 15 سال فعالیت خود بالغ‌بر 600 شرکت را راه‌اندازی و همیاری و برای دو هزار و 400 نفر که همگی از قشر فرهیخته و دانش‌آموختگان دانشگاهی بوده‌اند شغل ایجاد کرده است که این افتخاری بزرگ برای این نهاد و البته استان دارالعباده یزد است.

فقیه خراسانی تأکید کرد: متأسفانه این شرکت‌های دانش‌بنیان که هر یک به‌تنهایی توانایی برداشتن بار عظیمی از مشکلات مالی و خدماتی را از دوش استان دارند با موج مطالبات پرداخت‌نشده روبه‌رو شده‌اند آن‌ها را در تنگنای شدید اقتصادی قرار داده و حتی بسیاری از آن‌ها را از ادامه راه بازداشته است.

این مقام مسئول در پارک علم و فناوری استان یزد تصریح کرد: متأسفانه تعدادی از نهادهای برجسته استان که شعارهای زیادی در عرصه تولید و حمایت از تولیدکنندگان را سر می‌دهند، پرداخت مطالبات این شرکت‌ها که گاه تا مرز 300 میلیون تومان رسیده است را از یاد برده‌اند.

وی ضمن ابراز تأسف از عملکرد برخی مسئولان گفت: تعدادی از این شرکت‌ها که البته جزء شرکت‌های موفق این عرصه بودند، در اثر این اقدامات مخرب توانایی ادامه کار را ازدست‌داده و وارد بازار کار آزاد شدند و این به‌خودی‌خود ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر برنه علم و فناوری استان و حتی کشور است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
با سلام: بر اساس ملاک های گزینشی ناقص واشتباه ، کار گروه ارزشیابی شرکت های دانش بنیان معاونت علم ووفناوری ریاست جمهوری شرکت های شایسته بسیاری را علیرغم دارا بودن طرح های اختراعی مورد تایید ارگان های مسئول به بهانه قابل کپی بودن از ورود به جرگه شرکت های دانش بنیان منع ودر عوض شرکت های بسیاری(در حدود 60% از شرکت های دانش بنیان فعلی) را با توجه به ملاک های ارزیابی ناقص و اشتباه ونارسا دانش بنیان قلمداد نموده است. شایان ذکر آن که بر اساس ملاک های موجود کارگاه های تولید گز وشیرینی وحتی کارگاه های تولید مواد بهداشتی موبر(واجبی) چون هریک فرمول خاص خود را دارند وظاهراً قابل کپی کردن نیستند دانش بنیان شناخته می شوند در حالی که بعضاً طرح های برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی که در سطح بین المللی نیز اختراع محسوب می شوند و مورد تایید دیگر کارگرو های معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری نیز هستند دانش بنیان شناخته نشده اند. پیش نهاد میشود کمیته ای تخصصی وبی طرف به این موضوع رسیدگی نموده از استهزاء بیشتر علم وعالم وساده انگاری در علم وفن که نتایجی غیر قابل جبران در پی دارد جلوگیری نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار