کد خبر: ۵۰۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 03 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»چندین سال است که واژه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب اسلامی مورد تأکید قرارگرفته است و تا اینکه سال 96 همانند سال‌های گذشته با شعاری از سوی ایشان به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شد.

پس از تبیین شعار سال توسط رهبر انقلاب که می‌توان آن را خواسته رهبر انقلاب از همه ملت ایران برای سامان بخشیدن به اقتصاد دانست، عده‌ای تلاش کردند با حرکت در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ایفای نقش خود در این زمینه پرداخته و بتوانند اثرگذار باشند.

در همین راستا کارآفرینان استان یزد نیز آستین‌های همت را بالا زده و واژه «ما می‌توانیم» را در عمل ثابت کردند و در چند سال اخیر در ایران اسلامی شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان در این عرصه هستیم. میثم رعیت ابراهیم‌آبادی جوانی 25 ساله است که در راستای جامه عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را وظیفه خود دانسته و در این راه گام‌های اساسی را برداشته است.

وی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، درباره نحوه ورودش به این عرصه گفت: در حقیقت کارآفرین کسی است که ایده را به واقعیت تبدیل می‌کند و از هیچ‌، چیز ارزشمندی می‌سازد؛ که در این میان اولین افراد تأثیرگذار پدر و مادر هستند که فرزندان خواسته یا ناخواسته بسیاری از ویژگی‌ها را از والدین خود می‌آموزند؛ بنده مدیریت امور بانکی خوانده‌ام؛ اما هیچ علاقه‌ای که به کارهای بانکی نداشتم و به همین دلیل با توجه به حرفه پدری‌ام کشاورزی را انتخاب کردم و هیچ‌گاه هم از این انتخاب پشیمان نشده و نیستم.

این فعال اقتصاد مقاومتی در یزد با اشاره به اینکه چهارمین سال است که به این کار روی آورده است، افزود: کشاورزی از آن دسته شغل‌هایی است که شاید به خاطر سختی‌های آن جوان‌ها کمتر به سمت آن می‌روند؛ اما در شرایطی که اکثر جوان‌ها بیکار هستند، این کار می‌تواند درآمد نسبتاً خوب و حتی عالی را هم داشته باشد.

رعیت بابیان اینکه با احداث و راه‌اندازی این گلخانه توانسته است تاکنون برای چند خانوار به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کند، اظهار داشت: من چون توکل به خدا کردم، الحمدالله لطف خدا همیشه شامل حالم بوده و هست؛ گلخانه من 2 هزار و 300 متر مساحت دارم و در حال حاضر درحال‌توسعه گلخانه هستم که در هر هزار متر 12 تن گوجه تولید می‌کنم.

وی حضور دلالان را در روند فروش محصولات کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات فعالان بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در بخش فروش تولیدات کشاورزی دست دلالان بیش از بیش روی کار است و دولت از این مشکل غافل مانده است و به آن‌ها دسترسی ندارد؛ درصورتی‌که این موضوع آزاردهنده است و این افراد هستند که نمی‌گذارند چیزی گیر ما بیاید؛ درصورتی‌که اگر دولت برنامه‌ای داشته باشد که محصولات را خودش بسته‌بندی و به فروش برساند، خیلی ما راضی‌تر بودیم تا در این میان چیزی گیر دلارها بیاید.

این فعال اقتصاد مقاومتی  با تأکید بر اینکه به کشاورزی به‌عنوان شغل اصلی نگریسته و همین عامل موفقیت وی شده است، خاطرنشان کرد: از جوانان عزیزی که مخصوصاً تحصیلات دارند و بیکارند و دربه‌در دنبال کار می‌گردند خواهش می‌کنم که آستین بالا بزنند و همت کنند و این را بدانند که می‌شود باهمت، تلاش، پشتکار و با توکل به خدا کوه را جابجا کرد و خواستن توانستن است.

وی با اشاره به اینکه دولت کشاورزان را کنار گذاشته و اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد که همین امر باعث واردات محصولات کشاورزی شده است، تصریح کرد: خواهشم از مسئولین این است که در جهت توسعه بخش کشاورزی و تولید و خودکفایی در استان اقدامات مؤثرتری انجام دهند و مشکل آب، برق و گاز ما را حل کنند تا هزینه‌های تولید از صفرتا صد بر دوش تولیدکننده نباشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار