بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری شهرهای مختلف استان یزد حضور یافتند.
کد خبر: ۵۰۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 02 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد گفت: بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری شهرهای مختلف استان یزد حضور یافتند.

 سیدحسن حسینی با اشاره به علاقه گردشگران خارجی به شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: امسال ۲۰۰ گردشگر از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این مراسم‌ها به استان یزد سفر کرده اند.

وی بیان کرد: این گردشگران از کشورهای آلمان،‌ هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر به استان یزد سفر کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» عنوان کرد: این گردشگران طی روزهای تاسوعا و عاشورا در حسینیه شاهزاده فاضل و تکیه امیرچخماق در شهرستان یزد، حسینیه سفید در شهرستان اشکذر، حسینیه امام در شهرستان تفت، حسینیه باغ‌بهار در شهرستان مهریز و برخی دیگر از شهرهای استان یزد حضور یافته اند.

وی افزود: بازدید از مراسم نخل برداری، تعزیه، جوش دوره، سینه زنی، طبخ و توزیع نذری و ... از جمله برنامه‌هایی است که گردشگران در آن حضور یافته اند.

حسینی از توزیع بسته های فرهنگی با محوریت تبیین واقعه عاشورا و معرفی امام حسین (ع)، یاران ایشان و اهداف قیام عاشورا به زبان انگلیسی در بین گردشگران خارجی خبر داد و گفت: یک روحانی مسلط به زبان انگلیسی نیز گردشگران را در این بازدیدها همراهی می کند.

وی همچنین یادآور شد: در این ایام مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی نیز ویژه گردشگران خارجی در برخی حسینیه های یزد برگزار شده است.

حسینی تصریح کرد: استقبال گردشگران خارجی از برنامه ها و آیین های عاشورایی در یزد هر سال افزایش پیدا می کند و هر سال شاهد حضور گردشگران بیشتری از کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی در این مراسم هستیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار