مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بیش از 60 هیئت مذهبی در سطح شهرستان و یک هزار و 400 هیئت فعال در استان وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 26 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»،حجت‌الاسلام علی کارگر  با اشاره به اینکه هرساله قبل از ماه محرم جلسه هماهنگی  با هیئت‌ها در راستای توصیه پیرامون مسائل ایام محرم برگزار می‌شود، گفت:  در ایام دهه محرم ارتباطمان با هیئت‌ها جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات، رفع برخی از اختلافات بین هیئت‌ها، ساماندهی هیئت‌های عزاداری و حضور حداکثری هیئت‌ها در مراسم‌ها برقرار است.

وی ضمن اشاره به نشست برنامه‌ریزی تجمع 13 محرم هیئت‌های استان یزد در تکیه امیر چماق، افزود: دستگاه‌های مرتبط با برگزاری این مراسم کمال همکاری را با متصدیان و برگزارکنندگان آن داشته باشند. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر اینکه تعداد هیئت‌ها تقریباً ثابت است، اظهار داشت: بیش از 60 هیئت مذهبی در سطح شهرستان و یک هزار و 400 هیئت فعال در  استان وجود دارد و تعداد هیئت‌ها در حد یک الی دو اضافه‌شده و آمار تعداد هیئت‌ها از سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

حجت‌الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: همگی این هیئت‌ها تشکیل پرونده داده و دارای کد هم هستند؛ اما در سامانه طوبی همگی ثبت‌نام نکرده‌اند و کد دائم ندارند ولی درعین‌حال شناسایی‌شده هستند و دارای کد موقت هستند؛ همچنین توصیه ما بر این است که کل هیئت‌ها در سامانه ثبت‌نام کرده و کد دائمشان را بگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به تأکیدات حضرت امام(ره) مبنی بر که سبک عزاداری‌ها باید سنتی برگزار شود، اذعان کرد:  باید توجه داشت بعضی از سبک‌های موجب وهم در اسلام، دین و عزاداری می‌شوند؛ لذا باید از این نوع سبک‌ها خودداری شود.

وی تصریح کرد: عزاداری باید با سبک و سیاق سنتی که بیانگر واقعیت‌های عاشورا و نوحه‌ها و اشعار دارای محتوی غنی و پیام‌هایی از عاشورا و فرمایشات امام حسین (ع) درباره شجاعت، دلاوری، ظلم‌ستیزی ، دفاع از مظلوم و .... باشد و نباید مجالسات  شب‌ها طولانی شود؛ چراکه مردم بتوانند به همه واجبات برسند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار