سرپرست معاونت گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: ورود گردشگران در سال گذشته 36 میلیون دلار درآمد برای استان یزد داشته است.
کد خبر: ۴۹۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 26 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»،محمدرضا نصیری  با اشاره به اینکه هرساله برنامه‌های بسیار خوبی از سوی گردشگری کشور به مناسبت هفته گردشگری برگزار می‌شود، گفت: هم‌زمان با فرارسیدن روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری ویژه‌برنامه‌های متنوعی توسط این اداره کل متناسب با دهه اول محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه استان یزد در سال جاری در بخش آموزش، نویسنده برتر و رستوران سنتی نمونه، حائز رتبه برتر کشوری شده است، افزود: برنامه‌های هفته گردشگری استان یزد از سوم مهرماه با استقبال گردشگران خارجی درراه آهن یزد شروع‌شده و تا نهم ادامه دارد.

سرپرست معاونت گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اظهار داشت: نواختن نوای گردشگری در مدرسه ایرانشهر، مراسم روضه‌خوانی برای سالار شهیدان به زبان انگلیسی، بازدید از اماکن مذهبی ـ تاریخی، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری، دیدار مسئولین اداره کل، معاونت گردشگری استان و روسای جوامع صنفی فعال در صنعت گردشگری و هتلداری با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد، استقبال از قطار گردشگران خارجی، برگزاری نمایشگاه عکس گردشگری دفاع مقدس، اجرای تور نیم روزی یزدگردی برای دانشجویان جدیدالورود ازجمله برنامه‌های هفته گردشگری این استان است.

نصیری اعلام کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره کل در روز پنجشنبه ششم مهر به‌صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 42 هزار گردشگر خارجی در پنج‌ماهه نخست سال جاری به یزد سفرکرده‌اند، اذعان کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 39 هزار و 890 نفر بوده است که رشد پنج‌درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی با اعلام این خبر که به ازای ورود هر گردشگر به استان برای هرروز تقریباً 150 الی 200 دلار هزینه شده و 80 درصد این هزینه‌ها در استان یزد هستند و مابقی در خارج از استان هزینه می‌شود، تصریح کرد: ورود گردشگران در سال گذشته 36 میلیون دلار درآمد برای استان یزد داشته است.

نصیری در پایان زیرساخت‌های حمل‌ونقل را یکی از عمده‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری در یزد دانست و خاطرنشان کرد: تأمین زیرساخت‌های گردشگری برای استان یزد شامل دو بخش بافت تاریخی و خارجی استان است و باید در هر دو زمینه اقداماتی صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار